منو

Search
Close this search box.

میکرودرم صورت سریعترین راه برای جای جوش و لک صورت

میکرودرم صورت سریعترین راه برای جای جوش و لک صورت

فهرست مطالب

خیلی‌ها می‌پرسند که میکرودرم چیست ؟‌ میکرودرم ابریژن دستگاهی جهت رفع چین و چروک پوست، رفع کک و مک و کلیه لکه‌های غیرمادرزادی پوست، رفع جای جوش، کاهش سوراخ های ریز پوست و منافذ پوستی، جوانسازی و شفاف سازی پوست، براق کنندگی و برگشت خاصیت کشسانی پوست، خارج کردن جوش های سر سیاه و سر سفید از پوست استفاده می شود. معمولا در این روش یک پاکسازی پوست نیز انجام می گردد.

از میکرودرم می توان برای مشکلات ذکر شده در نواحی صورت، گردن، ناحیه دکلته، قفسه سینه، پشت، بازوها و ران‌ها استفاده کرد.

میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1985 در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. سپس در اکثر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوانسازی استفاده شد. این روش سپس در کشورهای آمریکایی نیز مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1998 موفق به دریافت تأئیدیه FDA شد و به عنوان یک لایه بردار غیر تهاجمی معرفی گردید.

میکرودرم چیست؟

در روش میکرودرم ابریژن با استفاده از دستگاهی خاص نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و ایجاد تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست می نماید. میکرودرم چیست

ضمنا یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه ترمیم و طراوت پوست می‌گردد. البته در صورتی که در همراهی با این روش از لیزر نیز استفاده گردد موفقیت درمانی بسیار بالاتر خواهد بود.

میکرودرم بدون درد می باشد و نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی حس کننده‌های موضعی نیست و ظرف 10 تا 15 دقیقه انجام می‌شود. مهمترین مزیت این روش درمانی این است که کاملا بدون عارضه می باشد.

میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است. در پوست‌های با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می توان از این روش درمانی استفاده کرد. حتی قبل از میهمانی ها می توانید با یک میکرودرم  ملایم صاحب پوستی روشن و کشیده شوید و بلافاصله در مجالس شرکت کنید. در واقع میکرودرم سریعترین روش برای داشتن پوست شفاف و پاکسازی پوست است.

کاربردها و مزایای میکرودرم

درمان جای جوش با میکرودرم

در ادامه به بررسی مهم‌ترین کاربردهای این فرایند زیبایی می‌پردازیم.

۱. میکرودرم برای کک و مک

میکرودرم  برای از بین بردن لک صورت کاربرد دارد و عمدتا باعث کمرنگ تر شدن یا محو کردن لک های حاملگی می گردد مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود اما امکان از بین بردن کامل آنها با این روش وجود ندارد . تجویز همزمان داروهای مناسب لکه برداری در همراهی با میکرودرم نیز موثر می باشد. مهم ترین اثر این روش کم رنگ یا محو کردن لک های حاملگی است مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر استفاده شود. همچنین باعث روشن و شفافتر شدن سریع پوست می گردد.

۲. میکرودرم صورت

این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست و جوانسازی پوست کاربرد دارد. معمولا چندین جلسه درمان در این مورد لازم است. پزشک فواصل بین جلسات درمان را بر حسب وضعیت بیمار تغییر خواهد داد و از هفته ای یک بار تا دو ماه یک بار در نوسان است. میکرودرم قادر به از بین بردن چروک‌های خیلی عمیق پوستی نمی‌باشد ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف‌تر و محکم‌تر می‌شود.

۳. میکرودرم پوست

بستن منافذ پوست با میکرودرمبسیاری از افراد از منافذ باز صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند. برای بستن منافذ پوست با میکرودرم جلسات متعدد درمانی می تواند باعث کاهش منافذ باز پوستی شود. به هیچ عنوان نباید این منافذ را برای همیشه از بین برد و اصولا چنین چیزی نیز امکان ندارد اما می توان با راهکارهای متعددی از شدت آنها کاست و منافذ را غیر قابل رویت نمود.

۴. لک های پیری و اثرات میکرودرم

لکه‌های پیری یا کراتوز سبورئیک عموماً ناشی از آسیب اشعه فرابنفش بوده و معمولا با میکرودرم و لیزر کاهش می یابند اما پرهیز از آفتاب نقش مهمی برای پیشگیری از آنها دارد.

۵- میکرودرم برای جای جوش

معمولاً جای جوش که به شکل تغییر رنگ یا قرمزی یا برجستگی مختصر یا فرورفتگی مختصر باشد، با چندین جلسه درمان بهبود نسبی می یابد. در برخی موارد ممکن است نیاز به استفاده از انواع لیزر نیز باشد. در موارد خفیف با چندین جلسه میکرودرم  ضایعات بهبود می یابد.

میکرودرم برای جای جوش

۶. میکرودرم جوش سرسیاه

معمولا یکی از مشکلات شایع اکثر افراد به خصوص بانوان حضور جوش های سرسیاه در پوست است که در واقع تجمع سبوم اکسیده شده در مجاری غدد سباسه است. معمولا با میکرودرم  طی یک یا ۲ جلسه این جوش‌های سرسیاه از بین می‌روند.

میکرودرم جوش سرسیاه

عوارض میکرودرم چیست؟

از آنجایی که عمل لایه‌برداری پوست به وسیله این روش نسبت به سایر روش‌های لایه برداری بی‌خطرتر و غیرتهاجمی‌تر است معمولا بدون عارضه و بدون خطر بوده و فقط باید تا چند روز پس از عمل  فرد از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب نماید و از کرم های ضدآفتاب استفاده کند تا به علت نازک شدن پوست دچار آفتاب سوختگی نشود.

همانگونه که اشاره شد معمولا عوارضی ندارد ولی قرمزی صورت، سوزش گذرا، پوسته پوسته شدن ، جوش های زیر پوستی گذرا ممکن است دیده شود.

در موارد حادی نظیر روزاسه، تبخال، عفونت‌های فعال پوستی و جوش های ترشح دار پوستی، زگیل های پوستی، بدخیمی ها و … نباید از آن استفاده نمود.

میکرودرم چند جلسه باید انجام شود؟

نتایج استفاده از پاکسازی صورت با دستگاه همانند بسیاری از درمان های غیر تهاجمی پوست، تجمعی بوده و در جلسات درمانی متعدد ظاهر می شوند. بطور مثال، برای لایه برداری پوست حداقل ۳ جلسه و برای درمان لک ها و ضایعات قهوه ای پوست ۶ الی ۱۵ جلسه درمانی لازم است. مدت زمان هر جلسه میکرودرم نیز به طور معمول بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

میکرودرم چند جلسه باید انجام شود

آیا میکرودرم درد دارد؟

معمولا این روش درمانی درد ندارد یا یک حس بسیار ملایم و معمولاً در حد تحمل بیمار است.

مراقبت بعد از میکرودرم

معمولا بلافاصله پس از انجام میکرودرم مراقبت‌هایی لازم است از جلمه:

– شستن صورت

باید صورت را با آب ولرم شستشو داد.

– زینک اکساید بعد از میکرودرم

زینک اکساید بعد از میکرودرم

بعد از شستشوی صورت و خشک کردن آن باید کرم های ترمیم کننده و ضد آفتاب یا زینک اکساید استفاده شود. زینک اکساید به عنوان بهترین پماد میکرودرم در اکثر مراکز درمانی استفاده می‌شود.

– استفاده مکرر از ضدآفتاب

به فاصله یک تا دو هفته پس از میکرودرم باید ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید و آن را به صورت منظم تر از همیشه استفاده نمود و تقریبا هر 2 ساعت یکبار تکرار نمود و از سولاریوم یا حمام آفتاب باید پرهیز نمود.

قبل از هر بار بیرون آمدن از خانه باید از ضد آفتاب استفاده کنید (حتی هوا ابری باشد). این مهم است زیرا میکرودرم ابریژن باعث افزایش حساسیت به نور می شود.

– قطع موقتی مصرف دیگر کرم‌ها

همچنین در صورت استفاده از کرم های لایه بردار یا شفاف کننده گاهی مواقع باید با صلاحدید پزشک این کرم ها برای مدت کوتاهی قطع گردند.

در صورتی که مایل به انجام میکرودرم هستید:

  • حتما با تیم درمانی خود مشورت کنید.
  • از حمام آفتاب یا برنزه شدن پرهیز کنید.

 

در صورتی که مایل به طرح سوال و مشاوره با دکتر و یا مراجعه به مطب هستید از طریق زیر اقدام فرمائید.

درخواست نوبت

از دکتر بپرسید درخواست نوبت با واتساپ

درخواست نوبت با تلگرام

 

دکتر عباس انتظاری، متخصص طب پیشگیری

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مختاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من 22 سالمه و ازدواج کردم... چند وقت پیش کشاله رانمو دیدم ک یه تیکه سفت شده مثل دکمه و درد میکرد این هی بزرگ میشد رفتم دکتر گفت رابطه نداشته باش... نزدیکیمو کم کردم... بعد چند وقت این سر باز کرد و چرک در اومد و الانم هر موقع درد میگیره باسوزن میتر کونم و چرک در میاد و دردش ساکت میشه... همسرمم روو گردنش همینجوریه این مریضیه واگیریه یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 4 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر گل شنبه ۱ مهر ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 75 مشاهده پرسش
    سلام دختر 9 ساله من دو ماه پیش در قسمت شانه دچار سوختگی شد پس از درمان‌های اولیه الان یه مقدار لک روی محل سوختگی بجا مانده در حال حاضر من از کرمهای ترمیم کننده زخم به طور منظم استفاده میکنم میخاستم بدونم ممکنه با گذشت زمان خوب بشه یا نیاز به روش‌های درمانی دیگه مثل لیزر و میکرودرم و … هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۱ مهر ۲( 10 ماه پیش)

      سلام جانم

      در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر فروغ دوشنبه ۲۶ تیر ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    سلام من از کرم زینک اکسید استفاده کردم کشاله رانم جوش زد الان نزدیک ۲۰روزهست خوب نمیشم لطفا راهنمایم کنید وجای جوش ها لک میشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۶ تیر ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۲۴ تیر ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 86 مشاهده پرسش
    سلام ۳۸ ساله هستم روی چانه جوش های چرکی میزنه وصورتم جوش های زیر پوستی سرسیاه داره ،دکتررفتم سونو کیست وتخمدان انجام دادم کیست نداشتم وپریود هم منظم هست وآزمایش خون هم دادم فقط کم خونی داشتم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۲۴ تیر ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      صابون کلیندا کمک کننده است

      ژل موضعی مترونیدازول کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سودا یکشنبه ۲۱ خرداد ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید من صورتم صاف بودچند وقتی که منافذ صورتم باز شده طوری که چال های کوچیک ایجاد شده رو پوستم خواهش می کنم راهنمایی کنید چی کار کنم منافذ باز واین چاله ها از بین بره ایامیکرودرم کنم خوبه اثر داره؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۱ خرداد ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر م دوشنبه ۲۱ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 115 مشاهده پرسش
    من42ساله هستم روی گونه ام لکه کوچکی. بوداونومیکرودرم کردم ولی الان یک ماه ونیم هست که میگذره وهمون قسمت پوستم لکه بزرگی افتاده هرچی هم استفاده کردم خوب نشده علت چیست لطفاراهنمایی کنیدممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۱ فروردین ۲( 1 سال پیش)

      علیک سلام

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر سرجوان دوشنبه ۲۱ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    پوست صورت من بسیار نازک هست و به رنگ گندمی ، برای رفع لک صورتم چه روشی بهتر هست
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۱ فروردین ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر Z.a دوشنبه ۱۴ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    سلام سال نو مبارک چند سال هست لک زده پشت دستم و شبیه لک پیری هست من ۳۵سال دارم تقریبا ۵سال هست زده چکار کنم؟ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۴ فروردین ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر اسرا شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    س..خسته نباشید..صورتم ی دفعه جوش زد خیلی هم جوش داره.جوشاش قرمزن خیلی..و هرچی بم میگن برا صورتم میزارم پماد ان ان..زینک اکساید ..بتامتازون .صابون ..تاپ هم میزارم ولی ب درد نخورد..میشه ی پمادی بم بگی چی بیارم بیزاحمت درمان جوش چه پمادی بیارم
    .وضع مالی خوب نیس نمیتونم برم دکترم واز صورتم خجالت میکشم برم بیرون بخدا توروخدا بم بگو چی بیارم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کلیندامایسین کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر فائزه شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام ، من از ۱۳ یا ۱۴ سالگی صورت و بدنم شروع کرد به جوش زدن ،دکتر رفتم کرم یا قرص دادن خوب نشدم ، ماسک های گیاهی زدم خوب نشدم هر کار تونستم کردم خوب نشدم الانم پوستم از چرب تبدیل شده به یه پوست خشک ملتهب که گاهی چربه گاهی خشک و جوش زیرپوستی فراوان هیج جای صورت و بدنم سالم نمونده کدر شده لک ها تیره تر شده و دیگه نمیدونم چیکار کنم کل اعتماد به نفسمو گرفته حتی وقتی آرایش میکنم میرم پاک میکنم چون افتضاح تر میشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۵ فروردین ۲( 1 سال پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر