منو

Search
Close this search box.

زگیل تناسلی مردان – تشخیص علائم زگیل تناسلی و درمان

زگیل تناسلی مردان – تشخیص علائم زگیل تناسلی و درمان

فهرست مطالب

زگیل تناسلی مردان

زگیل تناسلی مردان یا genital warts ناشی از یک ویروس به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی (HPV) است که عمدتا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود ولی موارد انتقال در روش های غیر جنسی نیز گزارش شده است.

زگیل مقاربتی در 10 درصد مواقع ناشی از ویروسی های پر خطر است که شانس ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

علائم زگیل تناسلی

زگیل تناسلی خفیف چیست؟

زگیل تناسلی در آقایان ممکن است خفیف یا شدید باشد. زگیل تناسلی خفیف معمولا به صورت یک یا چند لک روی آلت دیده می شود. این نوع زگیل، ممکن است تا مدت ها توسط بیمار شناسایی نشود و زمان طلایی برای درمان به موقع از دست برود. انتقال ویروس hpv ارتباطی با فعال و یا غیر فعال بودن عفونت ندارد.

حتی در زمانی که عفونت زگیل تناسلی در اقایان غیر فعال است و یا حتی زمانی که زگیل تناسلی خفیف است، می تواند از فرد مبتلا به ویروس زگیل تناسلی، به فرد سالم منتقل شود. البته شانس انتقال از یک فرد بدون علامت تقریبا یک دهم یک بیمار علامت دار است لذا همواره درمان ضایعات ظاهری و علائم بالینی ضروری است

باید توجه داشت که برخی موارد زگیل تناسلی اقایان ممکن است ناشی از آلودگی با ویروس های پرخطر باشد و در صورت عدم مراقبت به موقع زمینه ساز بدخیمی های ناحیه تناسلی گردد

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان

بیش از 100 نوع مختلف از ویروس HPV در گروه بیماری های آمیزشی وجود دارد که علت بوجود آمدن زگیل جنسی در مردان هستند. اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی‌ اطلاع می‌باشند، زیرا در بدن آنها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی‌شود. توجه داشته باشید که زگیل تناسلی در دختران باکره نیز شایع است.

از جمله زگیلهای تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زگیل آلت تناسلی
  • زگیل مقعدی
  • زگیل دهانی
  • زگیل مجرای ادراری
  • زگیل واژن
  • زگیل بیضه

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم

علائم زگیل تناسلی در آقایان می توانند از حداقل سه هفته تا چندین  ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند. در کلیه افراد مبتلا به عفونت های مقاربتی نظیر سیفلیس و هپاتیت، علائم زگیل تناسلی زودتر ظاهر خواهند شد را که سیستم ایمنی این افراد، ضعیف تر است.

علائم زگیل تناسلی در مردان ( ظاهر زگیل تناسلی مردان )

علائم زگیل تناسلی در آقایان به صورت زگیل‌های تناسلی بر روی آلت، کیسه بیضه و یا اطراف مقعد ظاهر می‌شوند. گرچه در مواقع بسیاری، زگیل های تناسلی توسط خود فرد قابل رویت هستند با این حال، مردان می توانند جهت معاینه دقیق ناحیه تناسلی خود به متخصص مراجعه کنند.

عکس زگیل تناسلی در مردان - عکس واضح از زگیل تناسلی مردان

شکل ظاهری زگیل تناسلی

از جمله علائم زگیل تناسلی در مردان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1- زائده های کوچک و یا بزرگ گوشتی شکل به رنگ قهوه ای و یا صورتی در ناحیه تناسلی
2- ایجاد زگیل های گل کلمی ناشی از چندین زگیل نزدیک به هم
3- خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی شما
4- خونریزی زگیل در هنگام مقاربت

شکل زگیل تناسلی

علائم زیگیل تناسلی در دهان

زگیل تناسلی در مردان ممکن است به دنبال رابطه جنسی دهانی با شریک جنسی مبتلا به زگیل، در دهان یا گلو، ایجاد شود. علائم زگیل تناسلی در دهان عبارتند از: جوش های گوشتی کوچک، قهوه ای یا صورتی روی زبان، لب و ناحیه ی داخلی دهان

تشخیص زگیل تناسلی در مردان

معمولا پزشکان پس از معاینه تا حدود زیادی می توانند زائده های زگیل تناسلی در مردان را تشخیص دهند. گاهی اوقات زگیل ها درون مجرای ادرار، مقعد و یا نواحی غیر قابل دید مستقیم توسط فرد ایجاد می شوند که تشخیص آنها فقط و فقط از طریق معاینه صورت می پذیرد.

شناسایی زگیل های تناسلی سرطانی تنها با معاینه ی بالینی امکان پذیر نیست و باید از تست HPV PCR یا آزمایش زیگیل تناسلی استفاده گردد. در زنان، علاوه بر آزمایش زگیل تناسلی، تست پاپ اسمیر نیز برای بررسی وضعیت رحم و پیشگیری از ایجاد سرطان دهانه ی رحم به شدت توصیه می شود.

1- آزمایش زگیل تناسلی

یکی از بهترین اقدامات برای شناسایی سروتیپ های با ریسک بالا، آزمایش DNA زیگیل تناسلی است که در واقع نوعی آزمایش ژنتیکی محسوب می شود که باید از بافت نمونه برداری شود. تحت هیچ شرایطی آزمایش خون به شناسایی ویروس HPV کمکی نخواهد کرد.

گاهی مواقع در مردان همجنس باز نیاز به پاپ اسمیر مقعدی نیز می باشد. در این گروه شانس ابتلا به آلودگی  HIV بسیار بالاتر از افراد عادی است.

تست HPV PCR برای تشخیص زگیل تناسلی در مردان

2- تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر در خانم های بالای 30 سال به شدت توصیه می شود. در پاپ اسمیر به کمک وسیله ای به نام اسپکولوم دهانه ی رحم مقداری باز شده و از درون رحم و واژن، نمونه برداری می شود. سپس این نمونه برای انجام بررسی های لازم، به آزمایشگاه فرستاده می شود.

توجه داشته باشید که انجام به موقع تست پاپ اسمیر می تواند در شناسایی به موقع ویروس های پرخطر و پیشگیری از سرطان دهانه ی رحم نقش چشمگیری داشته باشد.

زگیل تناسلی آقایان

درمان زگیل تناسلی مردان

ایا زگیل تناسلی درمان میشود؟

متاسفانه بسیاری از اوقات افراد به دلیل خجالت شخصی و یا ترس از مراجعه به پزشک متخصص زگیل تناسلی خودداری می کنند؛ فراموش نکنید که عدم درمان زگیل می تواند سبب انتشار و بزرگ شدن آنها شده و مشکلات جدی تری را برای شما و از همه مهم تر شریک جنسی تان ایجاد کند. حتی استفاده از کاندوم نیز نمی تواند امکان انتقال زگیل را به طور کامل از بین ببرد!

از همه مهم تر اینکه زگیل های تناسلی نوع 16 و 18 می توانند در ایجاد سرطان نقش مهمی داشته باشند؛ پس به هیچ عنوان، درمان زگیل را به تاخیر نیندازید!

روش از بین بردن زگیل تناسلی مردان؛ توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود. بسته به نظر پزشک ممکن است از پماد برای درمان زگیل تناسلی در آقایان مثل پودوفیلین یا سایر روش ها مانند لیزر زگیل تناسلی، کرایوتراپی و یا جراحی ‌استفاده شود.

زگیل تناسلی همرنگ پوست

1- فریز کردن زگیل

در این روش، زگیل های تناسلی فریز می شوند. از محاسن کرایوتراپی زگیل می توان به راحتی کار و عدم نیاز به بیهوشی یا بی حسی اشاره کرد. با این حال، کرایو نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری دارد و حداقل به مدت دو هفته می بایست از پماد اسید سالیسیلیک استفاده شود. از جمله عوارض فریز زیگیل تناسلی می توان به احتمال عود مجدد زگیل ها پس از درمان تا حدود 60 درصد اشاره کرد.

گسترش زگیل تناسلی پس از درمان های خودسرانه

2- داروی زگیل تناسلی

الف- قطره پودوفیلین برای درمان زگیل تناسلی

داروی زگیل تناسلی مردان که بیشترین استفاده را دارد قطره پدوفیلین است. این روش به دلیل اینکه دردناک بوده و امکان آسیب به بافت های سالم پوست نیز وجود دارد معمولا در ضایعات کوچک و به تعداد کم کاربرد دارد. از محاسن این روش می توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد. پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان نیز به شکل پدوفیلوکس وجود دارد ولی در ایران در دسترس نیست

در ایران قطره پدوفیلین در دسترس است که باید با نسخه پزشک تهیه گردد. این ترکیب به صورت یک فرم رقیق شده توسط داروخانه ساخته می شود. این داروی باید با احتیاط فراوان و ترجیحا زیر نظر پزشک مصرف شود. در صورت استفاده نادرست دارو ممکن است سوختگی پوست و درد شدید ایجاد شود

این دارو فقط در موارد خفیف بیماری کاربرد دارد.

عارضه پدوفیلین
پدوفیلین بسیار پر عارضه است

ب- کرم ایمی کیمود یا آلدرا برای درمان زگیل تناسلی مردان

روش دیگر درمان زگیل تناسلی در واقع ایمونوتراپی است که بوسیله آن سیستم دفاعی بدن جهت نابودی ویروس تقویت می‏ شود. داروی دیگری که اخیراً در درمان بیماری زگیل تناسلی با موفقیت به کار رفته است پماد ایمی کیمود آلدرا می‏ باشد. این دارو به صورت کرم است که بر روی ضایعه مالیده می‏ شود و با تحریک سیستم ایمنی، زگیل‏ ها را از بین می ‏برد.

کرم آلدرا 5 درصد

برای اثر بخشی حداقل باید 30 هفته از این دارو استفاده گردد. کرم آلدرا معمولا برای درمان اولیه استفاده نمی شود مگر اینکه ضایعات بسیار ریز باشند یا امکان انجام لیزر وجود نداشته باشد. آلدرا معمولا برای دوره هایی پس از درمان لیزر کاربرد دارد. از این دارو در موارد ضایعات بزرگ نمی توان استفاده کرد. از معایب این روش می توان به زمان طولانی درمان و هزینه بالاتر نسبت به پدوفیلین اشاره نمود. در 10 درصد افراد ممکن است باعث بروز تب، خستگی یا درد بدن شود.

پ- تزریق بلئومایسین

روش دیگر درمان زگیل جنسی مردان، تزریق یک داروی ضدسرطانی به نام بلئومایسین به داخل هر زگیل است. البته تزریق آن دردناک است و گاهی عوارض جانبی دیگری نیز دارد.

3- سوزاندن با کوتر

زگیل تناسلی مردان که به درمان مقاوم بوده یا بزرگ باشد را نمی توان با روش های فوق درمان نمود و باید آنها را با یکی از روش ‏های جراحی نظیر الکتروسرجری، کوتر یا رادیوسرجری، جراحی کرد. کوتر با استفاده از جریان برق، زگیل تناسلی مردان را سوزانده و از بین می برد اما اسکار بسیار زیادی برجای می گذارد. لذا امروزه کمتر از این روش استفاده می گردد. خونریزی بسیار کم بوده ولی میزان درد نسبتا بالا است و تا مدت ها باعث اشکال در روابط جنسی می گردد.

4- رفع زگیل تناسلی با آر اف

آر اف برای زگیل تناسلی بزرگ و با تعداد کم در مردان، قابل استفاده است. آر اف زگیل تناسلی معمولا اسکار خیلی کمی برجای می گذارد و درد یا خونریزی بسیار کمی دارد.

5- لیزر زگیل تناسلی

یکی از بهترین و سریعترین راه های از بین بردن زگیل تناسلی اقایان لیزر می باشد . در این روش با استفاده از لیزر و معمولا با بی حسی موضعی به راحتی ضایعات درمان می گردد. از محاسن این روش می توان به سرعت عمل بسیار بالا و عود بسیار کم بیماری زگیل تناسلی و عدم ایجاد اسکار اشاره نمود. این روش ممکن است در برخی بیماران با بیماری های زمینه ای نظیر HIV یا هپاتیت ممنوع باشد.

لیزر معمولا در موارد شدید بیماری کاربرد دارد ولی در انواع زگیل تناسلی مردانه ( زگیل تناسلی خفیف در مردان و یا در مواردی که شاهد زیاد شدن زگیل تناسلی هستیم ) قابل استفاده است

فیلم لیزر زگیل تناسلی

عکس زیر مراحل قبل و بعد از درمان زگیل تناسلی در آقایان با لیزر را نشان می دهد:

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی در مردان
عکس واضح از زگیل تناسلی مردان

درمان زگیل تناسلی به کمک لیزر در 90 درصد مواقع طی یک جلسه انجام می شود و نیازی به استفاده از پماد خاصی نیست. این روش توسط دانشگاه علوم پزشی اصفهان تایید شده است.

برای آشنایی با درمان های خانگی زگیل تناسلی می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

درمان قطعی زگیل تناسلی چیست؟

متاسفانه از آنجا که زگیل تناسلی مردان توسط ویروس اچ پی وی ایجاد شده و نه باکتری، با آنتی بیوتیک ها نمی توان آن را معالجه کرد، لذا درمان صد در صد زگیل تناسلی برای ریشه کن کردن عامل ویروسی و پاکسازی ویروس hpv در مردان هنوز وجود ندارد و مهم ترین اقدام برای کنترل زگیل آلات تناسلی مردان، تقویت سیستم ایمنی بدن است.

معمولا زگیل تناسلی مردان تمایل به عود دارد لذا با هر روشی که اقدام به درمان گردد، فرد باید تا حداقل یک سال پس از درمان ویزیت ماهانه داشته باشد تا به محض مشاهده ضایعه جدید، تحت درمان قرار گیرند.

مشاهدات نشان می دهد در 85 تا 90 درصد موارد پس از درمان ضایعات، ویروس های باقیمانده طی حداقل 6 ماه و حداکثر 5 سال توسط سیستم ایمنی بدن مهار خواهند شد

لذا برای موفقیت در درمان زگیل تناسلی در مردان پیگیری های بیمار از اهیمیت به سزایی برخوردار است

توجه: در صورتی که به زگیل تناسلی مبتلا نشده اید، تزریق واکسن زگیل تناسلی یا واکسن گارداسیل می تواند در پیشگیری از زگیل نقش موثری داشته باشد.

پاورفیت و زگیل تناسلی

یکی از اقدامات اساسی در درمان زگیل تناسلی، تقویت سیستم ایمنی است. اصولا مهمترین اقدام برای تقویت سیستم ایمنی، پرهیز از سیگار‏، الکل و استرس است. سایر اقدامات موثر، مصرف میوه و سبزیجات تازه و کاهش مصرف چربی است. از بین دراوها نیز می توان به پاورفیت یا ایمونیس یا AHCC  اشاره نمود.

مصرف این گروه از داروها به تنهایی برای کنترل زگیل تناسلی در آقایان معمولا خیلی کارساز نخواهند بود و حتما باید سایر اقدامات درمانی زگیل تناسلی نیز انجام شود.

اخیرا یک فرمی از AHCC با نام کپسول هگزایم 500 در ایران در دسترس قرار گرفته است که تا حدودی کمک کننده است

راه های انتقال زگیل تناسلی – زگیل تناسلی مردان واگیردار است

انتقال ویروس زگیل تناسلی مردان از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده صورت می گیرد که حاوی ویروس است که عموما  از طریق ارتباط جنسی می باشد. همچنین تماس با ترشحات تناسلی و تیغ آلوده، شنا در استخر یا جکوزی آلوده، استفاده از توالت های فرنگی آلوده نیز شانس انتقال بیماری را بالا می برد.

برخی از رفتارهای جنسی از نظر واگیری بیماری های آمیزشی به خصوص زگیل تناسلی مردان، پرخطر محسوب می شوند که در زیر آنها را نام برده ایم:

  1. روابط جنسی مقعدی
  2. آمیزش جنسی مرد با مرد
  3. آمیزش و روابط جنسی در زمان قاعدگی
  4. آمیزش جنسی به زور و فشار و تجاوز جنسی
  5. اشتراک بازیچه های جنسی
  6. روابط جنسی دهانی بدون کاندوم

انواع زگیل تناسلی

کم خطرترین انواع ویروس HPV نوع ۱و۲و۳ است که باعث ایجاد زگیل روی دست ها، پاها و دیگر نقاط بدن می شود و ممکن است روی نواحی تناسلی نیز دیده شود. ویروس HPV از انواع 6 و 11 می توانند سبب ایجاد زگیل روی دستگاه تناسلی و زگیل مقعد شده و انواع ۱۸ و ۱۶ آن نیز می توانند سبب ایجاد سرطان دهانه واژن در زنان، سرطان مقعد، سرطان دهان و سرطان آلت تناسلی مردان شوند.

در اکثر موارد زگیل تناسلی مردانه به سرطان تغییر ماهیت نمی دهد اما در 10 تا 12 درصد موارد ممکن است به سرطان بدخیم، تغییر ماهیت دهد.

آیا زگیل تناسلی علائم ایدز در مردان است؟

شانس ابتلا به سرطان در افرادی که روابط جنسی پرخطر و متعدد همراه با روابط غیر عادی نظیر سکس دهانی یا تماس جنسی مقعدی دارند، تقریبا 17 برابر افراد عادی می باشد. در این گروه شانس ابتلا به ایدز نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

 

عباس انتظاری دکتر متخصص زگیل تناسلی شمال تهران

 

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و کد رهگیری دریافت فرمائید.  سوالات طی 5 تا 10 روز آینده پاسخ داده خواهند شد

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    خسته کار نباشید
    حدود یک هفته هستش که در روی بیضه و الت تناسلی بنده حدود ۳ عدد برامدگی سفت به اندازه یک نخود ظاهر شده و رنگ خاصی هم ندارند ممنون میشم راهنمایی بفرماید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است 

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    می خواستم ببینم عکس ارسالی زیگیل هستش
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      علیک سلام

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر فرهاد پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    وقتتون بخیر باشه این مشکل بوجود اومده از چه تیپی هست و تازه متوجه این شدم و نمی‌دونستم میخواستم بدونم برای شریک جنسی هم چه مشکلاتی می‌تونه در بر داشته باشه من پونزده سال پیش یه رابطه محافظت شده داشتم این می‌تونه برای اون باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر هادی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    پاتنر من به نوع ۱۱و ۵۸ویروس رو گرفته
    روی بدنش زگیل دارع
    منم یدونه کوچولو ضایعه ی گوشتی بغل التم رشد کرده که نمیدونم چیه بنظر شما زگیله؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    دکتر این زگیله یا نه، 2 ماهی هس اینطوری شدم 23 سالمه
    سکس 5،6 ماهی میشه نداشتم و کلا یه پارتنر دارم اونم سالمه و هیچ مریضی نداره و شاید هر 2 ماه سکس میکردیم و اخرین سکسمونم 5،6 ماه پیش یود و این علائم 2 ماهه ب وجود اومده میشه بگین چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    اقای دکتر متوجه یه زائده خیلی کوچیک کنارالت تناسلی نزدیک کشاله رانم شدم یه مقدار نگرانم کرده لطفآ راهنمایی فرمایید
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من ورزش منظم دارم و سیستم ایمنیمم خوبه ولی الان دوروزه ک ی بر امدگی روی الت میبینم ک تو ویدیو قبلی گفتین ک سر سفید باشن خطری نداره ایا راهی هست ک اینارو از بین ببریم. ممنون پماد یا قطره میشه استفاده کرد
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر پرنیا پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب جناب دکتر.بنده بعد از خارش شبانه دخترم و علاِمی که همگی در خانواده داشتیم به دکترمتخصص پوست مراجعه و با نمونه برداری تشخیص اسکیبیس دادند . درمان را با پرمترین 5 و قرص آیورمکتین 3 میلی گرم برای دخترم و 2 برابر این دوز برای بقیه خانواده به صورت هفتگی شروع کردند . الان هنوز زمان دوز دوم پرمترین و آیورمکتین نرسیده است غیر از دخترم که هنوز خارش دارد بقیه بهتر شده ایم نگرانی بنده اینست که آیا رهایی کامل از گال امکان پذیر است و یا وضعیت مزمن می شود و تمام عمر گرفتاری دارد .از نظر تجربه حضرتعالی امکان درمان قطعی چند درصد است.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      بیماری گال طی 2 تا 3 هفته درمان با ترکیبات موضعی لیندان یا پرمترین قابل کنترل است

      رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن وسایل ضروری است

      کلیه اعضای خانواده باید همزمان تحت درمان قرار گیرند

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر ساشا پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 10 مشاهده پرسش
    با سلام
    مدت ۲ ماه است که ضایعه ای روی آلت تناسلی ام به وجود آمده میخواستم ملاحظه بفرمایید که آیا از روی عکس قابل تشخیص است و چه راهکاری پیشنهاد میفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر مهران پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    لیزرخوبه دگتر
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      علیک سلام

      بهترین روشه

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر