منو

Search
Close this search box.

عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان

عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان

فهرست مطالب

عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان

زگیل تناسلی زنان یکی از شایعترین بیماری های ویروسی مقاربتی است و در واقع یک بیماری خاموش و تهدید جدی سلامت خانواده محسوب می شود. در اینجا سعی خواهیم کرد تا به صورت اجمالی به صورت تصویری با نشان دادن گالری عکس زگیل تناسلی در زنان اعم از عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان و عکس و فیلم زگیل تناسلی زنان ، آموزش های لازم در خصوص شیوع بیماری، علائم اولیه، روش های تشخیص زودرس و درمان زگیل تناسلی و همچنین پیشگیری از این بیماری را ارائه کنیم.

سارا یک خانم 32 ساله است که به صورت کاملا اتفاقی پس از تیغ زدن موهای ناحیه تناسلی خود متوجه وجود ضایعات متعدد بسیار ریز و قهوه ای رنگ روی آلت تناسلی خود شده است. آنگونه که سارا اشاره می کند ضایعات مذکور طی چند هفته گذشته نبوده است و ناگهان ایجاد شده است.

زگیل تناسلی در زنان چه عوارضی دارد ( زگیل تناسلی خفیف خطرناک است )

سارا پس از بررسی های متعدد در مورد عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان با مشاهده عکس زگیل تناسلی در زنان از طریق وب سایت، به این بیماری مشکوک شده و بلافاصه برای معاینه و بررسی به مطب مراجعه می کند.

پس از معاینه اولیه تشخیص بیماری زگیل تناسلی به عنوان یکی از تشخیص های افتراقی مطرح می شود. پس از بررسی های مقدماتی و آزمایشات اولیه، اقدام به بیوپسی و نمونه برداری و همچنین HPV PCR از ضایعات می گردد. همچنین با توجه به تعدد ضایعات اقدامات درمانی با لیزر انجام می شود.

نتایج HPV PCR مثب گزارش می گردد و ویروس HPV 16 که در واقع یک ویروس پر خطر است در ضایعه مشاهده می شود. خوشبختانه ضایعات بیرونی با توجه به اقدام به موقع و سریع درمانی از بین رفتند ولی برای بررسی ضایعات دهانه رحم نیاز به PAP Smear و HPV PCR به صورت همزمان بود که این اقدام نیز انجام گردید. HPV PCR از ترشحات دهانه رحم نشان دهنده حضور ویروس های سروتیپ 16، 18، 39، 58 و 68 (همگی از انواع پر خطر ویروس) بود.

عکسهایی از زگیل تناسلی زنان – نمونه HPV PCR
 

با توجه به اینکه هیچگونه تغییر سلولی به شکل بدخیمی یا پیش بدخیم در پاپ اسمیر مشاهده نشده بود اقدامات دارویی جهت تقویت سیستم ایمنی و تجویز واکسن گارداسیل به عمل آمد. در مورد سارا پاپ اسمیر منظم و HPV PCR هر 6 ماه یکبار تا 3 سال باید انجام شود که خوشبختانه در اکثر موارد طی بررسی های ادواری ویروس به مرور از بین خوهد رفت.

ویدئو زیر را در مورد انواع زگیل های تناسلی مشاهده فرمائید

زگیل تناسلی خفیف در زنان چه علائمی دارد

زگیل تناسلی خفیف در زنان درون مهبل و گردن رحم نیز ایجاد می شود، چنانچه زگیل بر روی دهانه رحم ایجاد شده باشد امکان دارد خونریزی خفیفی نیز داشته و یا در موارد بسیار نادری، ترشحات مهبلی به رنگ غیر عادی داشته باشد.

البته زیگیل در همه افرادی که در معرض تماس با این ویروس قرار می گیرند ایجاد نمی شود.در برخی موارد علائم زگیل تناسلی خفیف توسط بیمار قابل مشاهده نیست به همین دلیل به موقع به پزشک مراجعه نمی کنند

زگیل تناسلی خفیف در زنان از طریق تماس پوست با پوست منتقل می شوند بنابراین با انجام آمیزش یا تماس اندام جنسی با فرد دارای بیماری، امکان سرایت  آن وجود دارد.

اکثر بیماران با زگیل تناسلی خفیف آلوده به ویروس زگیل تناسلی بدون علامت هستند و همچون کوه یخ فقط بخش کوچکی از بیماری نمایان می شود
علائم زگیل تناسلی خفیف

پزشک با معاینه بالینی و مشاهده اندام تناسلی و اطراف مقعد، اغلب می تواند زگیل مقعدی و دیگر نواحی را تشخیص دهد.

ممکن است پزشک در مورد علائم بیماری و همچنین عوامل خطر سازی مانند رابطه جنسی محافظت نشده و یا هر چیز دیگری که خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد، سوالاتی بپرسد.

در بسیاری از موارد، پزشک جهت انجام آزمایش سیتوپاتولوژی و PCR جهت بررسی نوع ویروس، از بافت زگیل نمونه برداری می کند. همچنین اگر تست پاپ اسمیر زنان غیر طبیعی باشد، پزشک آزمایش تشخیص زگیل تناسلی در زنان را تجویز می کند.

سوال یکی از بیماران در مورد زگیل تناسلی خفیف

سلام التم زگیل تناسلی خفیف زده و داره بیشترمیشه نگرانم عین مخمل ریش ریش هستش باهمسرم نزدیکی کردم زیاد نگرانم ازداخل بهش زده باش. برای زگیل تناسلی به چه پزشکی مراجعه کنیم و ازکجا باید مطمعن بشم که ازداخل بهش زده و داخل معقد خودمم زده یانه الت تناسلیم زگیل زده چندروزه بیشترشده شنیدم حتی ممکن زگیل تناسلی خفیف سرطانی باش نگرانم روی زگیل ها عین مخمل ریش ریش ایاازنوع سرطانی یانه؟ برای تشخیص زگیل تناسلی به چه دکتری باید مراجعه کرد ازکجابدونم همسرم که زیادباهاش نزدیکی داشتم ازداخل بدنش زگیل نزده باش؟تواینترنت خوندم که ممکن خودمم ازداخل معقدزده باش ازکجامطمعنشم که زده یانه؟ایابراحتی درمان میشه یا نه

زگیل ناحیه تناسلی زنان چه عوارضی دارد؟

زگیل تناسلی زنان به شکل جدی بر وضعیت روحی و روانی فرد تأثیر گذار است؛ چرا که علاوه بر شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم، زنان مبتلا به زگیل تناسلی در اولین رابطه جنسی، سبب ابتلای نفر مقابل خود به زگیل خواهند شد. از طرف دیگر رشد سریع و انتشار زگیل ها، شکل زگیل تناسلی خفیف ظاهر ناخوشایندی به ناحیه تناسلی زنانه خواهد داد.

زگیل تناسلی زنان و عفونت ژنیتال وارت، در بسیاری از زنانی که دچار آن هستند، در نهایت بر طرف می شود، اما در برخی از آنها عفونت به صورت دائمی یا طولانی مدت در  می آید که این عفونت دائمی یکی از عوامل خطر ایجاد سرطان گردن رحم در زنان و سرطان آلت، یا سرطان دهان و حلق است بنابراین هرگونه ضایعه ای، باید سریعا تحت درمان قرار گیرد.

نوع ۱۶ و ۱۸ ویروس زگیل تناسلی که معمولا بدون علامت بوده یا به صورت زگیل تناسلی خفیف زنان تظاهر می کند شایع ترین نوع موثر در ایجاد سرطان سرویکس هستند و نوع ۱۶ در ۶۰ درصد همه سرطان های سرویکس و نوع ۱۸ در ۱۰ تا ۲۰ درصد از موارد دیده  می شود.

نکته مهم تر این است که ژنیتال وارت و زگیل تناسلی خفیف در زنان در ۳۰ درصد سرطان های حلق و حنجره، ۴۵ تا ۹۵ درصد سرطان ناحیه مقعد، ۶۰ تا ۶۵ درصد سرطان های واژن و ۶۰-۴۰ درصد سرطان های آلت تناسلی خارجی زنان نقش دارد.

از فاکتورهای خطر مستقل دیگر در بروز سرطان دهانه رحم، سن پائین زن در اولین نزدیکی، زایمان های متعدد، وجود چندین شریک جنسی، سیگار و عفونت HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) به شمار میرود.

عکسهای زگیل تناسلی خفیف در زنان و عکس واضح از زگیل تناسلی زنان

در تصاویر زیر می توانید عکسهای زگیل تناسلی خفیف در زنان را مشاهده کنید:

عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان

ما 60 عکس مختلف از انواع زگیل تناسلی را برای شما گردآوری کرده ایم تا شکل زگیل را از نزدیک ببینید. برای مشاهده عکس های زگیل مردان بر روی عکس زگیل تناسلی مردان کلیک کنید.

سرطان دهانه رحم در زنان

سرطان دهانه رحم دومین بیماری بدخیم زنان در دنیا می باشد.  سـالیانه حدود 500000مورد بیماری جدید در جوامع مختلف گزارش شده است. بیش از %80 مـرگ های ناشی از سرطان دهانه رحم در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.

عکس زگیل تناسلی زنان

این بیماری کاملا قابل پیشگیری است و یکی از راه های بسیار موثر آن آموزش زنان و دختران در مورد بیماری های آمیزشی به خصوص آموزش تصویری از طریق عکس زگیل تناسلی در زنان می باشد.

سوال یکی ازبیماران: همسر من علائم زگیل تناسلی خفیف داشتن حدود 8 ماه میشه که اطلاع پیدا کردیم و فریز کردن پزشک مربوط به زگیل تناسلی راجب جلوگیری که من هم نگیرم چیزی نگفتن تا اینکه حدود 3 ماه تو بدن من سه تا زگیل در اومد شکل ظاهریش مثل مال شوهرم نیست تا اینکه رفتم متخصص زنان و تشخیص دادن زگیله و جواب پاپ اسمیرم هم مثبت شد حالا با دیدن عکس زگیل تناسلی خفیف در زنان متوجه شدم خودم هم زگیل تناسلی خفیف دارم دکتر م هم گفتن برم بیمارستان امام hpv انجام بدم و گارداسیل به منو همسرم بزنن فوقالعاده ترسیدم و نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم خودتون حضوری پیشتون بیام مشکلم حل میشه هزینه های درمانش چجوریه

 

تشخیص زگیل تناسلی خانمها

در اکثر موارد، زنان آلوده به این ویروس بدون علامت هستند اما ممکن است ضایعات شبیه خال گوشتی روی آلت زن ایجاد شود که معمولا خوش‌ خیم بوده و به رنگ صورتی مایل به لکه های قهوه ای یا کاملا هم رنگ پوست باشد.

در زگیل تناسلی زنان، ضایعات پوستی به شکل بر آمدگی های تو پر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی یا جوش های زیر پوستی یا موهای زیر پوستی در ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش می باشند. گاهی مواقع به شکل جوش تناسلی در زنان تظاهر می کند.

عکس واضح از زگیل تناسلی زنان

عکس واضح از زگیل تناسلی زنان

خال گوشتی در ناحیه تناسلی زنان

بسیاری از بیماران که به بیماری ژنیتال وارت (زگیل تناسلی زنان) مبتلا می شوند، در صورتی که علامت دار شوند، از ظهور ضایعاتی شبیه خال گوشتی روی آلت تناسلی زنان که ناگهانی ایجاد شده و روز به روز نیز بر تعداد و اندازه آنها افزوده می شود شکایت دارند.

حتی در ابتدا ممکن است ضایعات تناسلی بسیار کوچک بوده و افراد به اشتباه آنها را هنگام تراشیدن موهای زائد بیکینی یا وکس کردن، آسیب زده و این اتفاق باعث تشدید و افزایش ناگهانی تعداد زگیل تناسلی زنان گردد.

عموما زیگیل تناسلی زنان در کشاله ران، روی اندام تناسلی، لب بزرگ یا لب کوچک آلت تناسلی و یا در اطراف مقعد به وجود می آید.

گاهی زگیل های تناسلی در نواحی غیر قابل مشاهده نظیر داخل واژن یا روی دهانه رحم نیز ایجاد می شوند. چنانچه یک زن هیچگونه علامت ظاهری نداشته باشد ولی به دنبال تماس جنسی دچار خونریزی یا لکه بینی یا احساس ناخوسایند شود، باید به زگیل تناسلی زنان با درگیری روی دهانه رحم مشکوک شد، در اینگونه موارد حتما باید یک معاینه و ارزیابی داخلی انجام شود.

زگیل تناسلی از چه راهی منتقل میشود !

 زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی و به شدت مسری و بیماری کمتر شناخته‌ شده ای است و عموما از طریق روابط جنسی به افراد منتقل می شود. در اکثر موارد مبتلایان به زگیل تناسلی انگ بزرگ بی‌بند و باری و بدنامی را برای آنها به همراه دارد. به‌ دلیل فشار ناشی از این مشکل افسرده و منزوی می‌شوند. از همه بدتر اگر فرد مبتلا، ازدواج کند می‌تواند ویروس اچ پی وی را منتقل کند. لذا آگاهی‌دادن به جوانان و خانوادها نقش بسیار مهمی در پیشگیری از عواقب جدی این بیماری دارد.

⛔ زگیل تناسلی در اکثر موارد به خصوص در بانوان بدون علامت بوده و فرد از آلودگی خود بی‌خبر می‌ماند ولی ممکن است به شکل دانه ها و ضایعات برجسته و توپر به شکل خال گوشتی یا گوشت اضافه روی آلت دیده شود.

⛔ در 90 درصد موارد ویروس مسبب زگیل تناسلی از نوع کم خطر (سروتیپ 6 و 11) بوده و در 8 تا 10 درصد نیز از نوع پرخطر (سروتیپ 16 و 18) می باشد که می تواند زمینه ساز سرطان آلت تناسلی ، سرطان دهانه رحم، سرطان دهان و سرطان مقعد گردد.

⛔ بهترین راه پیشگیری از زگیل تناسلی تزریق واکسن و پرهیز از روابط جنسی غیر ایمن است.

⛔ کاندوم از بروز زگیل تناسلی به طور کامل پیشگیری نمی کند.

⛔ زگیل تناسلی باید هرچه سریعتر تحت درمان قرار گیرد. انتخاب نوع درمان با در نظر گرفتن نوع ضایعه، محل درگیری زگیل تناسلی، سن و جنس و سایر پارامتر ها می باشد. ممکن است از داروی موضعی، کرایو، کوتر یا لیزر و جراحی استفاده گردد.

این ضایعات زگیل تناسلی نیست

درمان زگیل تناسلی خفیف در زنان

با توجه به شرایط بیمار و سروتیپ ویروسی پزشک روش درمانی را برای زگیل تناسلی خفیف زنان انتخاب خواهد نموددر بسیاری از موارد زگیل تناسلی خفیف زنان از نظر ظاهری نگران کننده نیست و همچون یک کوه یخ بخش عمده مشکلات مخفی استدر برخی موارد فقط نیاز به داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن است

دکتر عباس انتظاری پزشک متخصص زگیل تناسلی در تهران

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و کد رهگیری دریافت فرمائید.  سوالات طی 5 تا 10 روز آینده پاسخ داده خواهند شد

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رها یکشنبه ۱۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    سلام، من دو روز پیش روی کشاله ران یه چیزی شبیه گوشت اضافه دیدم، همیشه جوش زیر پوستی داشتم ولی این خیلی متفاوته با چیزی که الان هست، خیلی نگرانم میشه لطفا بگید چیکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مهنار یکشنبه ۱۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 8 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید آقای دکتر کسایی که زگیل پرخطر دارن حتما منجر به سرطان میشه ؟
    من زگیل تناسلی داشتم و داخل واژن بود.بعد از چند ماه بیرون از واژنم هم علایمی دیدم.ایا زگیله؟
    باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۹ فروردین ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سایه شنبه ۱۸ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 8 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من دوهفته ایی میشه که یه جوش در ناحیه تتاسلیم حس میکنم آیا امکان داره که زیگیل تناسلی باشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۱۸ فروردین ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۱۸ فروردین ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من دهانه ورودی واژنم یه تیکه گوشت اضافه داره نگرانم ینی امکانش هست ک زگیل‌تناسلی باشه؟! رنگ خود پوستمم هست و رنگ سفید یاخاکستری نیس و اینکه یه هاله سفیدی ورودی واژنمو پوشونده امکان هس ک زگیل تناسلی باشه؟!
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۱۸ فروردین ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر خانم پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    با سلام،من نزدیک دو ماهه روی لبه ی سمت چپم یه جوش زده البته نمیدونم جوش هست یا خیر چون مثل جوش چرک نداره و درد میکنه فقط،از ترس اینکه زگیل نباشه دکتر نرفتم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    درضمن شوهرم دوتادونه روبیضه داشت دکترگفته زگیله یکیش تقریباشاید۴یا۵ساله هستش ولی یکی دیگش مال تازه هست امادقیقانمیدانیم چندماهه یکیش دکترکه داروداده وبایه روشی که نمیدونم اسمش چیه بامیله باریکی سوزاندش بهدچندروزنموندش ولی یکیش حالت سوخته هنوزمونده آیابه نظرتون زگیل بوده مال شوهرم؟؟؟واین عکسهامال خودم آیازگیل دارم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر Zhra پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    بنظر شما اون دونه سفید توی عکس زگیل مقعدی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر Zahra پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من التهاباتی روی واژنم حس میکنم که میترسم زگیل باشن. شما میتونید تشخیص بدید؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر الناز پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر .عکس ارسال میکنم لطفا چک بفرمایید که زگیل هست یا خیر .خیلی نگرانم .ترو خدا کمکم کنید .نه درد دارم نه خارش و نه سوزش
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر نس پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    ببخشيد سلام،من تازه متوجه اين زائده ها در داخل واژنم شدم سوزش و خارش ندارم اما جديداً ترشحات دارم مقداري
    من باكره نيستم و خيلي ميترسم و واقعاً تا جنون رسيدم توروخدا كمكم كنين اين قرمزي كه شده هم امروز يكم دستكاري كردم كه متوجه شم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر