منو

Search
Close this search box.

بهترین درمان جوش چرکی و دردناک چیست؟

بهترین درمان جوش چرکی و دردناک چیست؟

فهرست مطالب

جوش چرکی و دردناک یک بیماری پوستی التهابی و مزمن است که سبب ایجاد لکه ها بر روی پوست مخصوصا در نواحی صورت، شانه، کمر، گردن، سینه و بالای بازو می شود.

جوش های سر سفید، سر سیاه، چرکی، کیست ها و ندول ها همگی انواعی از آکنه هستند. با اینکه این بیماری اغلب در هنگام بلوغ و فعال شدن غدد سباسه یا همان غدد چربی پوست بروز می دهد اما امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد. آکنه خطرناک نیست اما می تواند سبب ایجاد جای زخم بر روی پوست شود. غده های بدن چربی تولید کرده و توسط هورمون های مردانه ای تحریک می شوند که در غدد فوق کلیوی مردان و زنان ساخته شده اند.

علت جوش چرکی صورت

پوست انسان دارای منافذی است که به غدد چربی در زیر پوست راه می یابند. فولیکول ها غدد را به منافذ متصل می کنند. این فولیکول ها کیسه های کوچکی هستند که مایعاتی را تولید و از خود ترشح می کنند. غدد بدن مایعی چرب به نام سیبوم تولید می کنند که سلول های مرده پوست را از طریق فولیکول ها به سطح پوست می رساند. از میان فولیکول ها مو های کوچکی نیز رشد کرده و به سطح پوست می رسند. جوش چرکی و دردناک صورت هنگامی به وجود می آید که فولیکول ها مسدود شده و چربی در زیر پوست تجمع می یابد.

سلول های پوستی، سیبوم و مو می توانند در یک منفد پوستی به یکدیگر پیچیده و آن را مسدود کنند. سپس، این منفذ آلوده به باکتری شده و تورم به وجود می آید. پروپیونی باکتریوم آکنس، نام باکتری است که بر روی سطح پوست زندگی کرده و با عفونی شدن جوش ها ارتباط دارد. تحقیقات بیان دارند که شدت و دفعات ابتلا به نوع باکتری بستگی دارد. همه باکتری های آکنه سبب ایجاد جوش نمی شوند. نوعی از باکتری وجود دارد که در عاری نگه داشتن پوست از جوش ها کمک می کند.

توصیه های طلایی دکتر انتظاری را در اینجا بخوانید. ??? درمان جوش

درمان خانگی جوش های چرکی و دردناک

تعدادی از راهبرد ها و درمان های خانگی جوش های چرکی و دردناک وجود دارند که می توانند به کاهش بروز جوش ها کمک کنند. از جمله این راهبرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجتناب از لمس صورت

تا حد امکان از هر گونه لمس صورت به وسیله دست ها خودداری کنید. تلفن همراه خود را از پوست صورت فاصله دهید زیرا امکان وجود بقایای پوستی یا سیبوم بر روی سطح آن وجود دارد. عینک ها را نیز باید به صورت منظم تمیز کرد زیرا می توانند سیبوم و بقایای پوستی را به خود گیرند. قبل از لمس کردن صورت دست های خود را با آب و صابون بشویید.

تراشیدن مو ها

افرادی که مو های خود را می تراشند باید از تیغ های تیز و دارای محافظ یا ریش تراش های الکتریکی استفاده کنند. قبل از تراشیدن مو ها باید به وسیله شستن صورت با آب گرم و صابون یا گرفتن یک دوش آب گرم، پوست را نرم کرد. دست ها و ناخن های خود را تا حد امکان توسط شسشوی منظم با صابون تمیز نگه دارید همچنین، باید ناخن های خود را کوتاه نگه دارید.

درمان خانگی جوش های چرکی و دردناک

پوشیدن لباس های آزاد

در صورت بروز جوش در کمر، شانه ها و نواحی که توسط لباس پوشیده می شوند، بهتر است تا حد امکان از لباس های آزاد و نخی استفاده کرد. افراد باید از پوشیدن هد بند، کلاه و شال ها اجتناب کرده یا آن ها را به صورت منظم شستشو دهند.

استفاده از لوازم آرایشی مناسب

باید از محصولات آرایشی مناسب استفاده کرده و قبل از خوابیدن آن ها را به صورت کامل پاک کرد. برخی محصولات آرایشی از نظر تحریک بروز جوش ها خطر کمتری دارند. باید در هنگام خرید محصولات آرایشی به دنبال عبارت غیر جوش زا (non comodogenic, non acnegenic) بود.

شستشوی صورت

شستن صورت حداکثر تا دو بار در روز می تواند به رفع جوش ها کمک کند. نکات شستشوی صورت عبارتند از:

– از آب ولرم و یک صابون ملایم استفاده کنید.

– پوست را به آرامی شستشو داده و از مالش آن بپرهیزید.

– یک لوسیون غیر تجویزی حاوی بنزویل پروکساید را به آرامی توسط نوک انگشتان به پوست خود اعمال کنید.

شست و شوی مو ها

سیبوم و بقایای پوستی در مو ها تجمع می یابند به همین دلیل باید مو ها را تمیز و به دور از صورت نگه داشت. برخی محصولات مو از جمله کاکائو و روغن نارگیل می توانند سبب تشدید آکنه شوند.

نور خورشید

قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید و تخت های برنزه کننده می تواند به تولید بیشتر سیبوم و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست منجر شود. برخی دارو های درمان آکنه نیز آسیب پذیری پوست را در برابر آفتاب سوختگی افزایش می دهند. بر همین اساس، احتیاط در مصرف این دارو ها توصیه می شود.

درمان گیاهی جوش های چرکی و دردناک

به جای خرید محصولات و درمان های گران قیمت آکنه می توان چگونگی تمیز نگه داشتن پوست را به وسیله این درمان های گیاهی و طبیعی یاد گرفت:

– رژیم غذایی

نقش رژیم غذایی در تشدید وضعیت آکنه ها و جوش ها مشخص نیست. کسانی که رژیم غذایی آن ها حاوی مقادیر مناسبی از روی، ویتامین E و A است ممکن است احتمال ابتلای آن ها به آکنه شدید کمتر باشد. ارتباط بین جوش و رژیم غذایی موضوعی بحث برانگیز است اما رعایت یک رژیم غذایی حاوی مواد قندی اندک، می تواند مفید باشد.

– چای سبز

چای سبز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهابی است که می توانند برای پوست مفید باشند. جهت دستیابی به مزایای این چای می توان صورت را با یک فنجان چای سبز سرد شسته و یا کیسه چای را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داد. با اینکه این کار در تسکین تحریک پذیری پوست و کاهش التهاب ضایعات جوش مفید است اما نمی توان رفع کامل بیماری را از این روش انتظار داشت.

– عسل

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که می توانند در بهبود جوش و آکنه موثر باشند. یک قاشق چایخوری عسل را بر ناحیه درمان قرار دهید، همچنین می توان نصف فنجان عسل را با یک فنجان بلغور جوی دو سر ترکیب کرده و به مدت 30 دقیقه بر محل درمان قرار داد.

– نعناع

نعناع می تواند در رفع چربی مسدود کننده منافذ مفید باشد. جهت رفع آکنه ها قبل از شروع شدن، دو قاشق غذا خوری از نعناع تازه و خرد شده را با دو قاشق غذا خوری ماست ساده و بلغور جوی دو سر ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه بر روی ناحیه درمان قرار داده و سپس با آب بشویید. جهت پودر کردن بلغور جو می توان از مخلوط کن استفاده کرد.

– گیاه سرخار گل

گیاه سرخار گل به صورت سنتی جهت تسریع بهبود زخم ها و پیشگیری از ابتلا به آنفلو آنزا و سرما خوردگی به کار گرفته می شد، با این حال، برخی مطالعات نشان داده اند که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی آن می توانند به بهبود بیماری های التهابی پوست از جمله اگزما کمک کنند. این خواص گفته شده می توانند در مقابله با آکنه نیز مفید باشند. می توان با خیساندن یک پارچه در چای سرخارگل، صورت خود را روزانه شستشو داد. همچنین، می توان چند قطره از تنتور آن را بر روی یک گلوله پنبه قرار داده و آن را به صورت ضربه ای بر روی ضایعات پوستی اعمال کرد. تنتور نوعی از دارو است که در الکل حل می شود.

– آسپرین

سالیسیلیک اسید، ترکیب اصلی سازنده آسپرین است. افراد می توانند با به کار گیری قدرت سالیسیلیک اسید در مقابله با جوش از نتایج خوبی بهره مند شوند. جهت انجام این کار، آسپرین خرد شده را با آب ترکیب و یک خمیر تهیه کنید. سپس خمیر را بر روی جوش ها اعمال کنید. هیچگاه نباید این خمیر را بر روی تمام صورت اعمال کرد زیرا می تواند به خشکی و تحریک پذیری پوست صورت منجر شود.

– آلوئه ورا

آلوئه ورا از نظر خواص ضد سوختگی خود شناخته شده و می تواند در تسریع بهبودی، مقابله با عفونت ها و حتی کاهش جای زخم مفید باشد. ژل آلوئه ورا را به کمک یک قاشق از گیاه آن خارج کرده و یا نوع خالص آن را از فروشگاه های محصولات بهداشتی تهیه کنید. سپس این ژل را به صورت ضربه ای بر ضایعات پوستی و نواحی اعمال کنید که خطر بروز جای زخم در آن ها وجود دارد.

درمان گیاهی جوش های چرکی و دردناک

– لیمو

لیمو می تواند به عنوان یک لایه بردار، روشن کننده پوست و یک ماده ضد عفونی کننده جهت کاهش ظاهر جای زخم و پیشگیری از تشکیل جوش های جدید مفید باشد. صورت خود را تمیز کرده، یک گلوله پنبه یا گوش پاک کن را در آب لیمو زده و بر روی آکنه ها به صورت ضربه ای اعمال کنید. سپس محلول را با استفاده از آب خنک از روی پوست خود بشویید.

– سرکه سیب

سرکه سیب حاوی مالیک و لاکتیک اسید است که می توانند در لایه برداری صورت و خشک کردن جوش ها مفید باشند. مقادیر مساوی از سرکه سیب و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و با استفاده از یک گلوله پنبه بر روی پوست خود اعمال کنید. مطمئن شوید که این محلول را قبل از هر بار استفاده به خوبی تکان دهید. جهت پیشگیری از تحریک پوست، ترکیب را فقط بر روی جوش ها اعمال کنید.

– مواد غذایی اسیدی

مواد غذایی اسیدی از جمله آب مرکبات یا سرکه می توانند به خشک کردن جوش های چرکی کمک کنند. یک گلوله پنبه را آغشته به محلول کرده و به آرامی بر روی نواحی مبتلا بکشید.

– اسید های چرب امگا 3

اسید های چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند در بهبود آکنه موثر باشند. جهت کسب مزایای اسید های چرب امگا 3 می توان از کپسول های حاوی روغن ماهی استفاده کرده و یا مقداری ماهی سالمون، تن آلباکور (باله دراز)، تخم کتان و گردو را در رژیم غذایی خود افزایش داد. مطالعات نشان داده اند که دریافت بیشتر امگا 3 می تواند بروز آکنه ها را به طرز چشم گیری کاهش دهد.

ترکاندن جوش چرکی

طبق یک قانون کلی هرگز نباید خود اقدام به ترکاندن جوش ها کنید. در صورت ترکاندن یک جوش و از بین بردن سطح پوستی امکان بروز جای زخم دائمی در محل جوش وجود دارد. در صورتی که جوش حاوی عفونت باشد، ترکاندن آن می تواند سبب انتشار باکتری به دیگر منافذ و فولیکول های مو شده و جوش ها را گسترش دهد. ترکاندن یک جوش می تواند سبب به تعویق افتادن فرآیند ترمیم طبیعی بدن شود. در واقع در این وضعیت آنچه که یک راه حل فوری به نظر می رسد می تواند به ماندگاری بیشتر ضایعات پوستی منجر شود.

در صورت تلاش برای ترکاندن یک جوش و عدم موفقیت در انجام آن امکان دارد محتویات جوش به عمق پایین تری از پوست فرستاده شوند. این شرایط سبب انسداد بیشتر منافذ شده، جوش ها را بیش از پیش آشکار کرده و یا بروز التهاب در زیر پوست را تحریک می کند. با این وجود، برخی افراد توانایی مقاومت در برابر وسوسه ترکاندن جوش ها را نداشته و به محض مشاهده یک جوش سر سفید اقدام به تخلیه آن می کنند.

ترکاندن جوش چرکی

از بین بردن جوش چرکی و دردناک

یکی از راههای از بین بردن جوش صورت این است که یک سوزن نیدل را با استفاده از الکل ضد عفونی کرده و به آرامی پوست منفذ مسدود شده را سوراخ کنید. سپس، جوش را به روش جوش های سر سیاه تخلیه کنید. پس از استفاده از یک داروی جوش یا دارو های اسیدی بدون نسخه، دست های خود را به خوبی شسته و جهت خارج کردن محتویات جوش از دو طرف به آن فشار دهید.

از بین بردن جوش زیر پوستی

از بین بردن جوش زیر پوستی و خارج کردن محتویات آن ها که در عمق لایه های زیرین پوست قرار دارد، کاری دشوار است. می توان برای درمان جوش زیر پوستی صورت با استفاده از یک کمپرس گرم منافذ پوست را باز کرده و امکان آمدن ماده تحریک یا مسدود شده را به سطح پوست فراهم کرد همچنین، امکان دارد استفاده از درمان های بدون نسخه نیز موثر باشد.

بهترین درمان جوش چرکی

احتمالا برای شما این سوال پیش بیاید که درمان جوش و یا جای جوش چگونه انجام می شود؟ در ادامه این مطلب به پاسخ این سوال پرداخته ایم، لطفا با ما همراه باشید.

1- درمان لیزری جوش

درمان های لیزری با از بین بردن سطحی ترین لایه پوست و به سطح رساندن سلول های جوان تر زیرین، جوش ها و جای زخم ناشی از جوش ها را از بین می برند. این درمان سطح پوست را بدون استفاده از مواد شیمیایی یا اسکراب تجدید کرده و ظاهر جای زخم ها را کاهش می دهد. با این حال، درمان لیزری جوش ها برای هر نوع پوستی مخصوصا انواع حساس مناسب نیست. تاثیر گذاری این درمان به نوع جوش بستگی دارد.

2- میکرونیدلینگ

یکی دیگر از درمان های بی نظیر جوش و جای جوش میکرونیدلینگ است. در این فرآیند سوزن های کوچکی به درون پوست اطراف جای زخم وارد می شوند تا پوست را به تولید کلاژن بیشتر وادار کنند. این کلاژن می تواند با صاف کردن پوست، ظاهر زخم های ناشی از جوش را کاهش دهد. با این حال، رفع زخم ناشی از جوش می تواند به بروز عوارض موقتی از جمله قرمزی، درد و التهاب منجر شود.

3- فیلر های پوستی

در موارد شدید جوش و جای زخم ناشی از جوش، متخصصان پوست جهت کاهش ظاهر جای زخم استفاده از فیلر های بافت نرم را توصیه می کنند. این فیلر ها معمولا حاوی محصولاتی هستند که بر پایه کلاژن ساخته شده اند. امکان دارد چنین محصولاتی به آزمایش حساسیت نیاز داشته باشند. این درمان در انواع خاصی از جای زخم بالاترین تاثیر را داشته و ماندگاری آن 6 تا 18 ماه می باشد.

در صورتی که خود یا شریک جنسی شما مبتلا به زگیل تناسلی یا ضایعه مشکوک روی آلت تناسلی بوده یا مشکوک به آلودگی با HPV هستید:

  1. حتما با تیم درمانی خود مشورت کنید.
  2.  به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به درمان یا کندن خال گوشتی روی آلت نکنید.
  3. به هیچ عنوان از تیغ برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه استفاده نکنید.
  4. از تماس جنسی بدون محافظ اجتناب کنید.
  5. شریک چنسی یا همسر شما نیز ممکن است آلوده شده باشد و نیاز به پیگیری و درمان دارد
  6. حتما برای تشخیص نوع ضایعه و بررسی ریسک سرطان زائی بیماری به پزشک مراجعه کنید.
  7. ممکن است نیاز به نمونه برداری و ارزیابی آزمایشگاهی باشد.

دکتر عباس انتظاری متخصص طب پیشگیری

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و کد رهگیری دریافت فرمائید.  سوالات طی 5 تا 10 روز آینده پاسخ داده خواهند شد

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صبا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترخسته نباشی طاعات وعبادات مقبول درگاه حق انشاالله....من یه جوش قرمزپوشان کمرم زده این دومین باره اینجوری میشم به پشت که میخابم دردشواحساس میکنم میخاستم بدونم باید چیکارکنم خیلی ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 10 مشاهده پرسش
    سلام بنده مدتی است روی بدنم جوشهای زیر پوستی بزرگ و چرکی و دردناک میزنه و واقعا اذیت میکند راهنمایی درمان میخواستم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار صابون کلیندا بزن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر مهسا دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من جوش دردناکی در کنار دماغم درآوردم نمیترکه میشه راه حل بدید چون میرم مهمونی واسه همون می‌خوام بترکونم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۹ بهمن ۲( 1 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار صابون کلیندا بزن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر Nili شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 14 مشاهده پرسش
    من بینی مو ۷ ماهه عمل کردم واسه همین دست نزدم بع جوش هاش یک جوش سر سفید دردناک زد داشتم صورتمو میشستم ترکید یکم مایع سفید خارج شد بعدش خون اومد دیگه دست نزدم یکم روی خودش و اطراف پد الکلی زدم که،ضد عفونی بشه با آب گرم هم میشورم بدون اینکه دست بزنم ولی امروز دیدم خود جوش رنگش قرمز شده انگار خون جمع شده مرده باشه این شکلیه ، چیکار کنم خطرناکه؟ استرس گرفتم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۷ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک معالج مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سمیرا دوشنبه ۲ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    سلام منو دختر ۱ سالو ۶ ماهم و شوهرم گال گرفتیم همع لباسارو جوشوندم خونرم با اسپری درمین ضد عفونی کردم دو ماهم هست از خونه بیرون نرفتم ک کسی نگیره خودم دیگ هیچ حوشی ندارم شوهرمم ندارره فقط دخترم یک جوش بزرگ هنوز رو شکمشه یکیم پشتش ک سیاه شده بود اما باز قرمز شده پرمترین زدم خارش اصن نداره اما هنوز اون جوش هست ۵ ماهه گال داریم دوماه داریم درمان میکنیم با پرمترین یک دارو دست سازم داده بود دکتر ک کم شدن اما نرفتن با پرمترین بیشتر رفتن لیندانم ک گیر نیاوردم میخاستم ببینم ما خوب شدیم یا ادامه بدیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲ بهمن ۲( 2 ماه پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر حدیث جمعه ۲۹ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    ۱۸ سال دارم و چندتا جوش های چرکی در صورتم می باشد دکتر برام قرص نورم اسکین ۲۰ داد روزی یکی بعدازظهرها میخورم و با پاک کننده دئو دراک تمیز می نمایم ولی روبه بهبودی نمیباشد و چرک ها خشک نمی‌شود را ه حل چیست آیا میتونم با سوزن نیدل ضد عفونی شده سوراخش کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۹ دی ۲( 2 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر Panda دوشنبه ۱۸ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام من 17 سالمه وقتی جوش میزنم با اینکه دستکاری نمیکنم باز هم تا مدت طولانی جاش میمونه باید چیکار کنم ؟؟ چ محصولی استفاده کنم؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۸ دی ۲( 2 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار صابون کلیندا بزن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر Ss سه شنبه ۱۲ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 28 مشاهده پرسش
    باسلام و وقت بخیر ،،،من یه چند هفته ست در قسمت چانه و دور لب جوشهای بزرگ و قرمزو چرکی همراه بادرد دارم طوریه که پشت سر هم همش در میاد من همیشه تو این قسمت جوش میزنم اما در حد دو سه تا در عرض چند روز بر طرف میشه اما این سری خیلی زیادن هر کی میبینه میگه آبله مرغان گرفتی لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۲ دی ۲( 2 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار صابون کلیندا بزن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر نازنین یکشنبه ۱۹ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام
    من ۱۳سالم هست دیروز ی جوش زیر پوستی زدم بعد یکم ک فشارش دادم فکر کنم زیر پوستم ترکیده و الان زیر پوست انگار خشک شده چیکار کنم ردش رفع بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۹ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۶ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 23 مشاهده پرسش
    سلام .من خانمی ۳۳ ساله هستم و از زمانیکه به سن بلوغ رسیدم تا الان صورتم جوش میزنه. الان خیلی جوش های بیشتر،بزرگترو دردناک ردی صورتم دارم. خیلی دکتر رفتم و دارو گیاهی استفاده کردم ولی خوب نشده.لطفا راهنمایی کنید خیلی خرج صورتم کردم دیگه خسته شدم.افسردگی گرفتم،دوست ندارم برم جلوی آینه،با کسی رفت و آمد ندارم،بیرون نمیرم یا اگه برم ماسک میزنم.خیلی جوش های بزرگ و قرمز میزنم مخصوصا چانه و دور لب.ممنون میشم پاسخ بدید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۶ آذر ۲( 3 ماه پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود

      علی الحساب روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      روزانه یک بار محلول یک درصد کلیندامایسین بزن

      نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر