منو

Search
Close this search box.

لیزر میخچه بهتر است یا چسب میخچه

لیزر میخچه بهتر است یا چسب میخچه

فهرست مطالب

میخچه پا ضایعه‌ ای پینه ‌‌ای ‌شکل از پوست مرده است که معمولا در سطوح نازک و بدون موی پوست به خصوص در قسمت پشتی پنجه پا یا انگشتان یا در قسمت ضخیم‌ تر پوست کف دست و پا ایجاد می ‌شود.

میخچه پا چیست

برای خیلی از افراد سوال است که میخچه چیست، باید بگوییم میخچه به عنوان یک ضایعه پوستی، نوعی واکنش طبیعی بدن برای حفاظت از خود است. پوست یکی از حساس ‌ترین مناطق بدن به شمار می‌ رود و با کوچک ترین فشاری، عکس‌العمل نشان می‌دهد و این واکنش‌ها به صورت‌های مختلفی همچون تورم، قرمزی، تاول و … بروز می‌کنند.

این حالت زمانی به وجود می‌آید که فشار وارده بر پوست حالتی بیضوی یا شبیه بیضی در پوست ایجاد کند که مرکز آن کانون فشار است و به مرور زمان گسترده می ‌شود. اگر تحریک به طور مستمر روی بافت‌های تولید کننده میخچه ادامه یابد، حتی پس از حذف آن، پوست مجددا تولید ضایعه می‌کند.

میخچه نرم و میخچه سخت پا
میخچه نرم و میخچه سخت پا

 انواع میخچه

میخچه پا را به دو نوع کلی تقسیم بندی می کنند:

میخچه سخت

شایع ترین شکل ضایعه است و همانطور که از اسم آن برمی آید سخت و خشک است. عمدتا روی انگشتان و بین آنها و زیر سر استخوان های بند انگشتان و پاشنه بوجود می آید و غالبا با زگیل کف پا اشتباه می شود.

میخچه نرم

در فضای بین انگشتان به ویژه بین انگشت چهارم و پنجم دیده می شود. معمولا سفید رنگ بوده، ابعاد آن از سه تا نه میلیمتر متغیر است و قوامی لاستیکی دارد. این ضایعات دردناک تر از میخچه سخت هستند و بخصوص وقتی از طرفین به انگشتان فشار وارد شود، درد بیشتر خواهد شد.

درمان میخچه پا

درمان میخچه پا براساس نوع میخچه متفاوت است و پزشک ممکن است یکی از روش های درمانی زیر را برای فرد تجویز کند. در ادامه درمان میخچه پا را توضیح داده ایم.

چسب میخچه پا

چسب میخچه پا

وقتی که فشار و تماس بر روی بیشتر میخچه ها و پینه‌های موجود بر سطح پوست کم شود، اندکی کوچکتر می شوند، اما پزشک ممکن است سطح ضخیم آن را بردارد تا دردناک بودن ضایعه کمتر شود. استفاده از بعضی پدهای طبی مخصوص میخچه باعث کاهش فشار وارده بر ضایعه می‌شود. اکثر پزشکان استفاده از دارو های بدون نسخه مانند آسپیرین را به بیماران پیشنهاد میکنند. در صورتی که از پد های مخصوص به درستی استفاده نشود، می تواند باعث ایجاد سوختگی و زخم در بافت سالم اطراف میخچه شود و این عوارض در افرادی که دیابت و یا مشکلات گردش خون دارند، می تواند مشکل زا باشد.

چگونه از چسب میخچه استفاده کنیم

ناحیه آسیب دیده را بشویید و کاملاً خشک کنید. کاغذ پشت آن را برداشته و چسب را با دقت قرار دهید تا میخچه را احاطه کند. بایستی به دقت چسب را بزنید تا ثابت بماند. هنگامی که چسب به درستی زده شود، نباید حرکت کند یا بلغزد. پس از حداقل 48 ساعت و یا دو روز، چسب میخچه را بردارید. ممکن است میخچه را به مدت 5 دقیقه در آب گرم خیس نگه دارید تا در کندن چسب کمک کند.

بعد از کندن چسب میخچه

در عکس زیر می‌توانید ظاهر میخچه بعد از کندن چسب میخچه را مشاهده کنید.

بعد از کندن چسب میخچه

جراحی میخچه پا

برای درمان میخچه می‌توان از جراحی استفاده کرد، اما هیچ تضمینی نیست که بعد از جراحی ضایعه عود نکند. در ابتدا بهتر است سعی کنید برای درمان، تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

سعی کنید پاهای خود را خشک نگه دارید و از ساییدن آن جلوگیری کنید. در خانه از کفش های مناسب و جوراب های نرم کتانی استفاده کنید. دقت کنید که استفاده از بافت های پلی استری و یا پشمی میتواند موجب آسیب و قرمزی پا شود. اگر پزشک شما با مشورت با یک ارتوپد تشخیص دهد که میخچه پای شما به علت اختلالات ساختاری پا و اشکالات هنگام راه رفتن و یا ضایعاتی که باعث ایجاد این اشکالات می شوند، به وجود می آید، جراحی ارتوپدی مناسب می تواند به شما کمک کند تا از عود های مکرر میخچه در پاهای خود خلاص شوید.

درمان میخچه با لیزر

در این روش به وسیله لیزر پر انرژی، ضایعه میخچه را می سوزانند. لیزر میخچه پا به وسیله پزشک آموزش دیده، انجام می شود و تمام روند درمانی در یک جلسه انجام می شود. در این روش معمولا نتیجه درمانی سریعتر حادث می شود

فریز کردن میخچه پا

در داروخانه ها داروی های زیادی برای درمان دارویی میخچه وجود دارد. شایع ترین درمان بدون نسخه میخچه، پدهای پوستی است که روی سطح آن اسیدی است و این خاصیت اسیدی باعث سوزاندن میخچه می شود. این درمان خیلی زود باعث از بین رقتن میخچه می شود اما امکان عود آن زیاد است. یکی از درمان هایی که پزشکان انجام می دهند، کرایوتراپی و یا فریز کردن میخچه پا است. اما باید بدانید که این روش درمانی نیز برای طولانی مدت خوب نیست.

دلیل اینکه فریز میخچه کف پا و یا پدهای اسیدی هیچ کدام به صورت دائمی ضایعه را از بین نمی برند این است که برای درمان دائمی ضایعه باید برآمدگی استخوانی موجود زیر پوست از بین برود.

درمان‌ خانگی میخچه پا

بهتر است برای پاسخ‌‌‌گویی بهتر و به موقع از درمان‌های پزشکی بهره ببرید. با این حال می‌توانید از راهکارهای خانگی زیر برای پیشیگیری و بهبود میخچه پا استفاده کنید.

توجه: نکته ای که باید در نظر داشته باشید استفاده نکردن از هیچ گونه تیغ و چاقویی است. بسیاری از مردم می پندارند با استفاده از تیغ و چاقو می توان میخچه را خارج کرد. این کار تنها درد بی امان برای شما دارد.

پیشگیری از میخچه پا

بهتر است در مرحله اول از ایجاد میخچه پیشگیری کنید. به این منظور کارهای زیر را انجام دهید:

  • هر روز، پای خود را با آب و صابون بشویید و سپس با کرم مرطوب کنند، پای خود را مرطوب کنید.
  • برای جلوگیری از عرق کردن از پور تالک استفاده کنید.
  • از کفش و جوراب طبی و مناسب استفاده کنید.
  • هر روز جورابتان را پس از استفاده بشورید.

استراحت

در اولین گام بهتر است به استراحت بپردازید و کمتر راه بروید چرا که ممکن است ضایعه بیش از پیش رشد کند و پای شما را بیش از حد به درد آورد همچنین استراحت به درمان آن بیشتر کمک خواهد کرد.

سیر برای درمان خانگی میخچه انگشت پا

یکی دیگر از درمان‌ هایی که موثر بودن آن به اثبات رسیده است، استفاده از درمان سنتی سیر است. در این روش توصیه می ‌شود یک حبه سیر را له کرده و به صورت مرهم روی ضایعه قرار دهید و این کار را چندین بار انجام دهید. در صورت تداوم این عمل، ضایعه به کلی از بین می ‌رود.

درمان میخچه با سنگ پا

درمان میخچه با سنگ پا

سنگ پا یکی از بهترین گزینه ها برای در آوردن میخچه های پا است. در هنگامی که در حال استحمام هستید 10 دقیقه پای خود را در آب گرم قرار دهید و سپس با سنگ پا روی میخچه بکشید. تکرار این عمل برای 3 تا 4 بار در طول دوره درمان به راحتی ضایعه را از پای شما خارج می کند.

سرکه سیب و سنگ پا

  • تشت پر از آب گرم و یک فنجان سرکه سیب آماده کنید. به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیق اجازه دهید پای شما خیس بخورد.
  • وقتی میخچه پا نرم شد، از سنگ پا برای کندن آن استفاده کنید. (سنگ پا را روی آن بسابید)

درمان میخچه با زردچوبه و عسل

درمان میخچه با زردچوبه و عسل

زرد چوبه خواص شیمیایی و ضد میکروبی دارد و می‌تواند برای درمان میخچه پا موثر باشد. برای این کار:
  • یک قاشق مربا خوری را با یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید تا خمیر شود و آنرا روی میخچه بمالید. در این مدت بگذارید روی خمیر باز بماند تا خشک شود.
  • بعد از اینکه خشک شد، آن را با آب گرم بشویید. و این کار را ۲ مرتبه در روز تکرار کنید.

درمان میخچه با روغن کرچک

یک تکه پنبه را با چند قطره روغن کرچک خیس کنید و آنرا روی میخچه بمالید. بهتر است برای اینکه روغن کرچک روی پا باقی بماند یک جوراب بپوشید. این کار را حداقل ۱۰ روز تکرار کنید.

درمان میخچه با جوش شیرین

برای درمان میخچه با جوش شیرین، خمیری به کمک آب و آبلیمو درست کنید و آن را روی میخچه بگذارید و یک شب بگذارید بماند. این کار باعث از بین رفتن سلولهای مرده پا شده و ضدعفونی می‌کند. برای موثر واقع شدن این روش درمانی این کار را به مدت ۵ تا ۷ شب به طور مداوم تکرار کنید.

درمان میخچه پا با اسید سالیسیلیک

درمان میخچه با محلول سالیسیلیک اسید انجام می شود که اگر اندازه ضایعه بزرگ باشد استعمال آن نیازمند مدت زمان زیادی است. چسب میخچه هم برای درمان بیماری استفاده می شود که ترکیب اصلی آن سالیسیلیک اسید است.

علت میخچه پا

موارد زیر از جمله عوامل زمینه ساز میخچه است:

– کفش نامناسب ( سایش بیش از حد پوست پا با قسمت هایی از کفش، طراحی نامناسب کفش، اندازه نبودن آن)

– ایستادن یا راه رفتن طولانی برروی سطوح سخت

– تغییر شکل های خاص در پا بعلت اختلالات استخوانی ( بزرگ شدن یا بدقرارگرفتن استخوانها)

– تغییرات در بیومکانیک پا به طوری که فشار برروی برخی نقاط بیشتر شود.

– افزایش وزن یا حاملگی

– ادم محیطی که طی آن پا ورم کرده و فشار بیشتری از طرف کفش برآن وارد می شود.

عکس ریشه میخچه پا

در زیر چندین عکس ریشه میخچه پا را آورده ایم، که با مراجعه به پزشک می توانید درمان خود را شروع کنید، هرگز از درمان های خود سرانه استفاده نکنید.

چه افرادی بیشتر به میخچه مبتلا می‌ شوند؟

میخچه در میان زنان شایع ‌تر از مردان است. زن ‌ها به دلیل پوشیدن کفش ‌های نوک ‌تیز و پاشنه‌ بلند و تحت فشار قرار گرفتن پاها و انگشتان بیشتر به این ضایعه مبتلا می ‌شوند.

این ضایعه معمولا با درد و تورم همراه است. پوشیدن کفش‌ های تنگ یا شل هم به دلیل سایش پا با کفش ممکن است باعث بروز میخچه شود.

افرادی که دچار ناهنجاری‌ های استخوانی هستند هم در معرض خطر ابتلا به میخچه قرار دارند.

افراد دیابتی در مقابل مشکلات پوستی بسیار آسیب ‌پذیرند و به سرعت از این ناحیه دچار دردسر می‌ شوند. پس توصیه می ‌شود این بیماران از کفش‌ های مناسب و اندازه پای خود استفاده کنند و همیشه مراقب بهداشت پای خود باشند.

پای دیابتی

علاوه بر این، ورزشکاران از جمله فوتبالیست‌ها، کوهنوردان و نیز کسانی که دچار انحراف کف پا هستند، استعداد بیشتری برای ابتلا به میخچه دارند.

چه کنیم تا به میخچه مبتلا نشویم؟

میخچه از آن دست بیماری ‌هایی است که اگر مراقب باشید هیچ وقت به سراغ تان نمی‌ آید. میخچه در اثر قرار گرفتن در معرض فشار و سایش ایجاد می ‌شود پس در اولین قدم سعی کنید از پوشیدن کفش‌ های تنگ و نوک تیز و پاشنه بلند خودداری کنید.

همیشه جوراب مناسب به پا کنید و پاهای خود را با نرم‌ کننده‌ ها و مرطوب‌ کننده‌ ها نرم نگه دارید. شستن مرتب پاها و خشک کردن آن ها را فراموش نکنید. این راهکارها شاید در ظاهر بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند، ولی نقش بسیار موثری هم در پیشگیری و هم در درمان میخچه دارد.

برای میخچه پا پیش چه دکتری باید رفت

برای درمان میخچه پا می‌توانید به متخصصین طب پیشگیری مانند دکتر انتظاری مراجعه کنید.

در صورت باقی ماندن ضایعه و دردناک شدن آن، باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا از خطر عفونت آن جلوگیری شود. پزشک در مطب، میخچه را با روش جراحی یا لیزر برمی ‌دارد.

به عنوان یکی از درمان‌  های موثر ضایعه به فریز کردن می ‌توان اشاره کرد که در این روش پزشک میخچه را با نیتروژن مایع فریز می ‌کند که ممکن است به خاطر انجماد پا، کمی دردناک باشد. با توجه به نوع ضایعه و شدت آن باید روش درمانی انتخاب گردد.

اما بهترین روش درمانی میخچه لیزر است. در این روش با استفاده از یک بی حسی موضعی و معمولا بدون درد یا خونریزی ضایعه در مدت زمان کوتاهی درمان می گردد.

البته در کنار همه این درمان ‌ها، اصلاح راه رفتن، استفاده از کفش مناسب و رعایت بهداشت پاها هم به درمان میخچه کمک می ‌کند.

علاوه بر این، در صورتی که پس از مدتی، درمان صورت نگیرد، با ضخیم شدن پوست، به تدریج بدن، محل ضایعه را بیگانه تلقی می‌ کند و باعث ایجاد زخم‌ هایی در آن ناحیه می‌ شود و در نهایت منجر به عفونت آن می ‌گردد. پس بهتر است تا کار به جاهای وخیم ‌تر نرسیده است، دست به کار شوید.

در بسیاری از موارد زگیل پا با این بیماری کاملا شبیه هم هستند و معمولا درمان زگیل پا بسیار دشوار تر است و لیزر بهترین روش درمان زگیل پا است

توصیه های ضروری دکتر انتظاری درباره میخچه

در صورتی که مبتلا به میخچه هستید و مایل به درمان آن می باشید:

  • اکیدا توصیه می کنم از اقدامات غیر پزشکی و خودسرانه پرهیز کنید.
  • حتما با تیم درمانی خود مشورت کنید.
  • حتما برای تشخیص نوع ضایعه و بررسی ریسک احتمالی به پزشک مراجعه کنید.

دکتر انتظاری متخصص میخچه

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و کد رهگیری دریافت فرمائید.  سوالات طی 5 تا 10 روز آینده پاسخ داده خواهند شد

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر دو هفته است کف پای من طبق عکس که فرستادم از چسپ میخچه استفاده کردم فرقی نکرده دردیم ندارم وقتی دست میزنه درد میکه اگه میشه رهنمایم کن بدونم میخچه هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر ایمان دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر گرامی
    بنده دچار زگیل تناسلی شدم و تحت درمان هستم یعنی کرایو تراپی کردم روزی ک مراجعه کردم متخصص محترم گفتند این ویروس تا آخر عمر در بدنت باقی می ماند و اینکه واکسن زدن هم فایده ندارد و گفتند باید برای ازدواج طرف مقابلتان واکسن بزند الان مسله ای ک فکر و ذهنم را درگیر کرده چجوری باید این مسئله رو بگم چون واقعیت خودم عاشق کسی هستم میترسم با گفتن این مسئله از دستش بدهم و اینکه آیندم در خطره کمکم کنید لطفا
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      در اکثر موارد جای نگرانی نیست واکسن کمک کننده است و ازدواج نیز منعی ندارد. نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم این دونه ای ک روی پای من ایجاد شده میخچه یا پینس یا زگیله؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر پروانه دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقت بخیر ببخشید روی انگشت پای مادربزرگم که چند ساله خیلی کم راه میره بخاطره کهولت سن حالت پوست مرده جمع شده من اینو با ناخن گیر گرفتم ولی بعد از ۲ ماه دوباره برگشت سرجاش ! میخاسم ببینید چیه این ؟؟ لطف کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      بهتره در اولین فرصت برای نمونه برداری از ضایعه به بیمارستان تخصصی پوست یا جراحی (در تهران بیمارستان رازی ) مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من15سالم ودخترهستم حدود یک ماه پیش عمل میخچه انجام دادم که الان احساس میکنم یه تیکه ازش مونده از دکتر خودم پرسیدم گفت بخاطر بخیه اش که پوست پاتوکیشده ولی تاالان نرفت بعد همون تیکه که مونده گاهی عرق می‌کنه و بعضی وقتا هم که سفت میشه به یه دکتر نشونم دادم گفت ازرو چیزی مشخص نیست اینم بگم میخچه کف پام مال چند سال پیش بود موقعه عمل هم دکتر گفت عفونت کرد میشه یه راهنمایی بکنین میترسم اون یه تیکه میخچه باشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر فاطیما پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    سلام ووقت بخیرجناب دکترمن کنارانگشت کوچیکه ی پام دوتامیخچه دراومده که اول به صورت یه جوش بعدبه مرورزمان سربازکردن وکم کم کل انگشتموگرفتن وهمچنین کنارشون تازگیاسه تای دیگه میچخه دراومده قطره استفاده کردم الان بنظرتون راه دیگه اش چیه خیلی دردمیکنن واذیت میکنن
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر Libra پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    این عکس لابیای من است آیا اینها زگیل هستند
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر امیررضا پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    باسلام کدوم روش برای درمان زگیل سخت بهتر آسان تر است. آیا زدن چسب میخچه کمک میکند
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر الهه پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    سلام من شش ماه با میخچه پا درگیرم سه جا از پام میخچه داره که یکیش و جراحی کردم و خوب شد ولی دوتا دیگه خوب نشده چند بسته چسب مصرف کردم پماد میخچه ثمین زدم تو بیمارستان رازی روش و تراشیدن ولی متأسفانه هنوزم خوب نشده و درد شدیدی داره لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی مهمترین اقدام شناسایی و تا حد امکان حذف یا کنترل عامل زمینه ساز است. برای درمان علاوه بر کنترل عوامل زمینه ساز ممکن است نیاز به مصرف داروهای خوراکی یا موضعی و حتی لیزر باشد ممکن است دوره درمان طولانی باشد. در اینگونه موارد باید صبور بود نگران نباش و برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کن ممکنه نیاز به بررسی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر احمد شنبه ۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من زخم تناسلی دارم و آلوئه ورا روی آلتم میزنم وبعد چند استفاده متوجه شدم ک پوست آلتم نازک شده خیلی میترسم میخام بدونم آیا ضرر داره یا ن البته دکترم رفتم دارو هم استفاده میکنم و در کنارش آلوئه ورا هم استفاده میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)

      سلام جانم

      در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر