منو

Search
Close this search box.

پاسخ سوالات شایع در مورد زگیل تناسلی

پاسخ سوالات شایع در مورد زگیل تناسلی

فهرست مطالب

در این مطلب مبهم‌ترین سوالات شایع در مورد زگیل تناسلی را پاسخ خواهیم داد. زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی ویروسی و به شدت مسری است که عمدتا از طریق روابط جنسی با فرد آلوده منتقل می‌شود. ابهامات و سوالات در این زمینه زیاد است که در این مطلب به طور دقیق به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

فرق جوش با زگیل تناسلی چیست

جوش واژینال و جوش تناسلی معمولا ظاهری صورتی یا قرمز دارند و چرک سفید رنگی در درون آنها وجود دارد. این جوش‌ها مشکلات سلامتی حادی محسوب نمی‌شوند.

تشخیص اشتباه زگیل تناسلی

حال به این موضوع می‌پردازیم که چه چیزی ممکن است با زگیل تناسلی مردان اشتباه گرفته شود؟ زگیل‌های تناسلی ممکن است سهوا با مسائل بی خطری نظیر خال‌های پوستی، علائم پوستی یا پاپول مروارید مردانه (جوش‌های کوچکی که در اطراف سر آلت تناسلی و در ورودی واژن زنان یافت می‌شوند) اشتباه گرفته شوند. این بیماری‌ها عفونی نیستند و تنها بخشی طبیعی از بدن افراد محسوب می‌شوند.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل‌های تناسلی نوعی عفونت مقاربتی هستند که توسط ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این ویروس از طریق تماس پوستی مستقیم با افرادی که این ویروس بر روی پوست وی وجود دارد، منتقل می‌شود. این ویروس می‌تواند از طریق انواع روابط جنسی منتقل شود، حتی در بعضی موارد ابتلای گلوی بیماران به این ویروس نیز مشاهده شده است.

زگیل معمولی چیست

جوش‌ها و زگیل‌های معمولی اغلب قرمز یا صورتی هستند و درون آنها چرک سفید رنگی وجود دارد. انواع زگیل های معمولی مشکلات سلامتی مهمی به حساب نمی‌آیند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در ایالات متحده (CDC)، تبخال تناسلی نوعی عفونت مقاربتی است که در حال حاضر هیچ درمانی برای آنها وجود ندارد.

خطرات زگیل تناسلی چیست

زگیل‌هایی تناسلی خطرناک نیستند، اما می‌توانند نشان دهنده حضور ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در بدن فرد باشند. بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نیز می‌توانند به ایجاد سرطان منجر شوند. درمان زگیل‌های تناسلی می‌تواند به پیشگیری از انتقال آنها کمک کند، اما در بیشتر موارد برداشتن زگیل نمی‌تواند کمکی به از بین بردن ویروس در بدن بیمار کند.

انواع زگیل تناسلی

در حال حاضر دو شاخه اصلی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود ارند (HPV6 و HPV11) و این دو شاخه مسئولیت نود درصد از زگیل‌های تناسلی را بر عهده دارند. زگیل‌های تناسلی ممکن است با نام‌های دیگری نظیر زگیل‌های مقعدی واژنی، زگیل‌های آنوژنیتال یا کوندیلوماتا آکومیناتا شناخته شوند.

سفید شدن زگیل تناسلی نشانه چیست

اگر پزشک نتواند چیز زیادی در ناحیه زگیل مشاهده کند، ممکن است به ناحیه مورد بررسی استیک اسید اضافه کند، موضوعی که در نهایت رنگ زگیل‌ها را سفید می‌کند و دیدن آنها را ساده‌تر می‌کند. دقت داشته باشید که بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) به ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و آلت مردانه منجر می‌شوند و تشخیص و درمان آنها اهمیت زیادی دارد.

آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟

زگیل‌های تناسلی ممکن است خارش دار باشند، اما در بیشتر موارد این زگیل‌ها دردی ایجاد نمی‌کنند.

تفاوت مولوسکوم و زگیل تناسلی

اگر چه زگیل‌های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شوند که می‌تواند به واسطه روابط جنسی منتقل شود، زگیل‌های واگیر مولوسکوم توسط ویروس دیگری ایجاد می‌شوند که هم خانواده ویروس آبله است. در حالی که بسیاری از انواع زگیل بر روی کف دست‌ها و پاها ایجاد می‌شوند، زخم‌های ناشی از مولوسکوم می‌توانند در هر قسمتی از بدن افراد ایجاد شوند.

پماد برای درمان زگیل تناسلی

در ادامه به معرفی چند پماد برای درمان زگیل تناسلی زنان و مردان می‌پردازیم:

کرم ایمی کیمود یا آلدرا

کرم ایمی کیمود یا آلدرا

ایمی کیمود با نام تجاری آلدارا یا زیکلار، پمادی است که برای درمان زگیل تناسلی ایجاد می‌شود. این کرم قابلیت سیستم ایمنی برای مبارزه با زگیل‌های تناسلی را افزایش می‌دهد. باید دقت شود که افراد در زمان استفاده از این پماد نباید به برقراری روابط جنسی بپردازند. زیرا این پماد می‌تواند عملکرد کاندوم را تضعیف کند و موجب آزار پوستی برای شریک جنسی شود.

پودوفیلین و پودوفیلوکس (یا کندیلوکس)

پودوفیلین نوعی صمغ گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می‌برد. پزشک ممکن است این محلول را بر روی پوست بیمار قرار دهد. پودوفیلوکس شامل همان موادی است که در پودوفیلین وجود دارند، اما این دارو برای مصرف خانگی بیماران تجویز می‌شود.

توجه داشته باشید که هیچ گاه نباید از داروی پودوفیلوکس به صورت داخلی استفاده شود. به علاوه این دارو برای زمان بارداری توصیه نمی‌شود. عوارض جانبی این دارو می‌تواند شامل حساسیت پوستی خفیف، سوزش یا درد باشد.

تری کلرواستیک اسید (TCA)

این درمان شیمیایی به سوزاندن زگیل‌های تناسلی کمک می‌کند و می‌تواند برای زگیل‌های تناسلی داخلی نیز استفاده شود. عوارض جانبی این دارو شامل حساسیت پوستی خفیف، سوزش یا درد می‌باشد.

سینکاتچینز (ورژن)

این کرم برای درمان زگیل‌های تناسلی بیرونی و زگیل مقعدی استفاده می‌شود. عوارض جانبی این پماد، مسائلی نظیر قرمزی پوست، خارش یا سوزش و دردهای خفیف هستند.

علائم زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی بر روی رطوبت پوست ناحیه تناسلی یا مقعد افراد رشد می‌کند. علائم و نشانه‌های زگیل‌های تناسلی، مسائلی نظیر خارش ناحیه تناسلی، درد و سوزش هستند. عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از رایج ترین بیماری‌های مقاربتی محسوب می‌شود.

زگیل تناسلی در مردان به شکل خال گوشتی
زگیل تناسلی در مردان به شکل خال گوشتی

زگیل‌های تناسلی در ابعاد و شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شوند. در بدن بعضی افراد، تنها تعداد کمی زگیل رشد می‌کند. در دیگران، تعداد بسیار زیادتری رشد می‌کنند. شایع ترین نشانه زگیل تناسلی موارد بعدی هستند:

علائم زگیل تناسلی در زنان

زگیل‌های تناسلی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی ایجاد می‌شوند. علائم معمول زگیل‌های تناسلی معمولا شامل موارد زیر هستند:

زگیل واژن

در بعضی موارد، زگیل‌های تناسلی می‌توانند در درون واژن ایجاد شوند و به سختی قابل تشخیص باشند. ممکن است افراد درگیر علائمی مشابه زگیل‌های تناسلی باشند، اما بیماری آنها مسئله دیگری باشد.

زگیل تناسلی کجاها می زند

زگیل‌های تناسلی می‌توانند در نواحی زیر رشد کنند:

زگیل تناسلی در زنان در کدام قسمت است

در زنان، زگیل‌های تناسلی در درون و اطراف واژن یا مقعد یا دهانه رحم ایجاد می‌شوند. این زگیل‌ها ممکن است بسیار کوچک باشند یا به صورت دسته‌هایی در کنار یکدیگر رشد کنند. این زگیل‌ها ممکن است سفید یا قرمز باشند. در بعضی موارد، ممکن است به زگیل‌های تناسلی مبتلا شوید ولی هیچ علائمی از خود نشان ندهید.

در بیشتر مواقع زگیل تناسلی زنان در نواحی زیر رشد می‌کنید:

زگیل تناسلی در مردان کجاست

زگیل تناسلی بعد از رابطه کجا می‌زند

انواع درمان زگیل تناسلی

درمان‌های زگیل‌های تناسلی معمولا شامل روالی درمانی هستند که در مطب پزشکان پیگیری می‌شوند به علاوه برای درمان زگیل‌های تناسلی به تجویز داروهایی موضعی برای زگیل‌ها پرداخته می‌شود. روش‌های درمانی زگیل‌های تناسلی به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

پزشکان چگونه به درمان زگیل‌های تناسلی می‌پردازند؟

بعضی از زگیل‌های تناسلی، بدون انجام درمان از بین می‌روند. اما حذف این زگیل‌ها با روش‌های درمانی می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد:

درمان زگیل تناسلی مردان

معمولا پزشک با معاینه زگیل‌های تناسلی را تشخیص دهد. در بعضی موارد، پزشکان زگیل تناسلی یا بخشی از آن را برای آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه ارسال می‌کند. این اقدام برای تایید کامل ابتلای بیمار به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) انجام می‌شود.

درمان دارویی زگیل تناسلی

دقت داشته باشید که نباید بدون نسخه به استفاده از داروهای زگیل تناسلی پرداخت. این داروها ممکن است برای درمان نوع متفاوتی از زگیل مناسب باشند و زگیل‌های تناسلی نیازمند درمان‌های مناسب خود هستند. در حال حاضر درمان‌های کمی برای زگیل‌های تناسلی وجود دارند. پیش از این که به انتخاب درمان بپردازیم، پزشک باید وضعیت بدن بیمار را از نظر تعداد زگیل‌ها، محل قرار گیری و وضعیت سلامت کلی در نظر بگیرد.

 در اغلب موارد، پزشکان به تجویز داروهایی می‌پردازید که باید بر روی زگیل‌ها قرار داده شوند. درمان‌هایی دارویی زگیل‌های تناسلی شامل موارد زیر می‌شوند:

این دارو برای جلوگیری از رشد سلول‌های زگیل است.

این دارو برای تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است.

نوعی پماد که از عصاره چای سبز تولید می‌شود (سینکاتچینز) که برای زگیل‌های بیرونی و زگیل‌های اطراف مقعد استفاده می‌شود.

درمان زگیل تناسلی با روش های تهاجمی

 پزشکان ممکن است انجام یکی از عمل‌های زیر را برای بیمار توصیه نماید، دقت به این موضوع اهمیت دارد که این درمان‌ها ممکن است به بیش از یک جلسه درمانی نیاز داشته باشند:

در فیلم زیر نحوه لیزر زگیل تناسلی مردان نشان داده شده است

زگیل تناسلی مردانزگیل تناسلی مردان- درمان با لیزر طی یک جلسه

درمان گیاهی زگیل تناسلی

به طور کلی، سرکه سیب سفید به چند طریق به درمان زگیل‌های تناسلی کمک می‌کند: سرکه نوعی اسید است (استیک اسید) و می‌تواند انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد. سرکه معمولا سوزش ایجاد می‌کند و به آرامی پوست آلوده شده را از بین می‌برد، این موضوع باعث می‌شود زگیل‌های تناسلی از پوست جدا شوند. این روش کارکرد مشابهی با استفاده از سالیسیلیک اسید دارد.

سایر درمان‌های زگیل تناسلی

در بعضی موارد، پزشک به تزریق دارو به درون زگیل‌ها می‌پردازد. اینترفرون نوعی داروی ضد ویروس است که به درون زگیل‌های تناسلی تزریق می‌شود. این درمان زمانی استفاده می‌شود که درمان‌های دیگر موفقیت آمیز نیستند.

گارداسیل چیست

واکسن گارداسیل

آمپول گارداسیل واکسنی است که برای زنان 9 تا 45 سال استفاده می‌شود، این واکسن به پیشگیری از سرطان‌های مقعد، واژن، ولوا و دهانه رحم که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نوع 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 ایجاد می‌شوند کمک می‌کند، همچنین برای درمان زخم‌های دیسپلازی و پیش سرطانی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نوع 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 مفید است و به درمان زگیل‌های تناسلی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نوع 6 و 11 کمک می‌کند.

تشخیص زگیل تناسلی

پزشک با معاینه نواحی تناسلی و مقعد می‌تواند ابتلا به زگیل‌های تناسلی را تشخیص دهد. در این شرایط پزشک به پرسیدن سوالاتی در مورد علائم و فاکتورهای خطرساز فرد می‌پردازد. فاکتورهای خطرساز مسائلی هستند که احتمال ابتلای فرد به عفونت را افزایش می‌دهند. در بعضی موارد، پزشک به برداشتن نمونه ای از زگیل تناسلی برای انجام آزمایش  زگیل تناسلی می‌پردازد. در زنان، اگر آزمایش پاپ اسمیر وضعیت غیرعادی داشته باشد، نمونه فرد برای انواع پر خطر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چند وقت بعد از رابطه زگیل تناسلی مشخص می شود

زگیل‌ها ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها بعد از روابط جنسی ظاهر شوند. زنانی که روابط جنسی محافظت نشده دارند، بهتر است از دکتر خود درخواست کنند به معاینه آنها برای زگیل‌های تناسلی بپردازند. بررسی ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کم خطر (ویروسی که تنها باعث ایجاد زگیل‌های تناسلی شده است) معمولا به طور منظم انجام نمی‌شود. پزشک باید به معاینه فرد بپردازد تا متوجه ابتلای وی شود.

علت زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می‌تواند زگیل‌های تناسلی را ایجاد کند. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نوعی عفونت مقاربتی است و شایع ترین روش ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) برقراری رابطه جنسی دهانی، واژنی و مقعدی با کسی است که به این ویروس آلوده شده است. تنها راه مطمئنی که برای جلوگیری از ابتلا به زگیل‌های تناسلی وجود دارد، عدم برقراری روابط جنسی پرخطر است. اگر فرد روابط جنسی فعالی دارد، بهتر است تنها به برقراری رابطه با پارتنری بپردازد که به این ویروس آلوده نیست و تنها با وی رابطه جنسی دارد.

تنها به این دلیل که فرد قادر به دیدن زگیل‌های تناسلی نیست، بدین معنی نیست که وی به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا نشده است. این عفونت می‌تواند دوره نهفتگی طولانی مدتی داشته باشد. این یعنی ممکن است ماه‌ها میان آلوده شدن فرد و مشاهده زگیل‌های تناسلی فاصله بیافتد. در بعضی موارد، سال‌ها طول می‌کشد تا زگیل‌های تناسلی بر روی بدن فرد ظاهر شوند. در زنان، این زگیل‌ها می‌توانند در محل‌هایی ایجاد شوند که فرد قادر به دیدن آنها نیست. برای مثال زگیل‌های تناسلی ممکن است در درون بدن و بر روی سطح دهانه رحم فرد ایجاد شوند.

استفاده از کاندوم می‌تواند به عدم ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از افرادی که به این ویروس مبتلا هستند کمک کند. با این حال، کاندوم‌ها نمی‌توانند در موارد زیادی تمامی نواحی پوستی تحت تاثیر را پوشش دهند.

اچ پی وی چیست

اچ پی وی یا ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) چیست؟ ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از شایع ترین عفونت‌های قابل انتقال مقاربتی است. این بیماری از طریق ویروسی ایجاد می‌شود که با تماس پوست به پوست نواحی جنسی منتقل می‌شود.

در حال حاضر انواع متفاوتی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارند. بعضی از انواع این بیماری می‌توانند به ایجاد زگیل‌های تناسلی منجر شوند و البته در عین حال کم ریسک نیز به شمار می‌روند. در مقابل بعضی از انواع این ویروس می‌توانند در ابتلای فرد به سرطان دهانه رحم، مقعد و یا دهان دخیل باشند و پر ریسک نامیده می‌شوند.

در حال حاضر درمان ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود ندارد، اما واکسنی وجود دارد که می‌تواند از افراد در برابر انواع این ویروس مراقبت کند.

 

آیا زگیل تناسلی در مردان باعث ناباروری میشود

زگیل‌های تناسلی نتیجه عفونت پوستی ویروسی هستند که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این زگیل‌ها معمولا بدون درد هستند و تهدیدی جدی برای سلامتی فرد محسوب نمی‌شوند. هر چند این زگیل‌ها می‌توانند ظاهری ناخوشایند برای فرد ایجاد کنند و آشفتگی‌های روان شناختی برای فرد به همراه داشته باشند. در حال حاضر شواهدی برای این که زگیل‌های تناسلی می‌توانند موجب ناباروری شوند وجود ندارد.

راههای انتقال زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از طریق تماس پوست به پوست منتقل می‌شود، خصوصا این بیماری از طریق تماس پوست نواحی جنسی با یکدیگر انتقال پیدا می‌کند. این بدان معنی نیست که برای انتقال این ویروس به رابطه جنسی کامل (واژنی، مقعدی یا دهانی) نیاز باشد، بلکه روابط نزدیک نواحی جنسی نیز می‌توانند به انتقال این بیماری منجر شوند. کاندوم از انتقال بیماری پیشگیری نخواهد کرد

از طرفی امکان انتقال از روش های غیر از تماس جنسی نیز وجود دارد

این بیماری در افرادی که روابط جنسی زیادی دارند شایع است. بسیاری از افراد که با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) تماس برقرار می‌کنند به زگیل‌های تناسلی مبتلا نمی‌شوند. انتقال ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از طریق موارد زیر نیز ممکن نیست:

انتقال زگیل تناسلی از طریق لباس

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نمی‌تواند با لمس سطوح سخت نظیر در و پنجره یا سرویس بهداشتی منتقل شود. این ویروس نمی‌تواند بر اثر پوشیدن لباس یا استفاده از حوله دیگران نیز انتقال پیدا کند.

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اکبریان جمعه ۲۹ تیر ۳( 4 روز پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر چند روزی هست ک روی الت همسرم ضایعه گوشتی در اومده و سر التش هم چند وقته مثل دونه های زیر پوستی صورتی رنگه میخاستم بدونم احتمال زگیل تناسلی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۹ تیر ۳( 4 روز پیش)

      سلام جانم البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

  • تصویر کاربر Di جمعه ۲۹ تیر ۳( 4 روز پیش) تعداد بازدید: 2 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من مدتی هست به خاطر جوش های صورتم با تجویز پزشک یک شب در میان از ژل آداپالن استفاده میکنم و هر شب صورتم رو با صابون تی سی سی نو اکنه میشورم و بعد از شست و شو کل پوست صورتم به شدت میسوزه کلا از روزی دارم استفاده میکنم صورتم هم خارش پیدا کرده و هم خیلی میسوزه و البته راکوتان هم مصرف میکنم علتش چیه ژل هست یا صابون ؟ و اینکه استفاده کنم یا مصرف شون رو قطع کنم ؟ من جوش صورت داشتم رفتم دکتر و دکتر برام راکوتان نوشت البته قبلا هیچ آنتی بیوتیکی برای درمان مصرف نکردم مدتی هست دارم این دارو رو مصرف میکنم قبلا معده درد و دل درد داشتم ایا با مصرف این دارو وضعیت معدم بدتر نمیشه و ایا عوارضی روی معده نداره چون معدم کلا مشکل داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۲۹ تیر ۳( 4 روز پیش)

      سلام جانم در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی معمولا راکوتان باید با احتیاط فراوان بررسی شود بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۲۵ تیر ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 8 مشاهده پرسش
    آیا عکس ارسالی زگیل تناسلی است یا خیر؟
    عکس با لنز مایکرو گوشی گرفته شده
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۵ تیر ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر آرین سه شنبه ۱۹ تیر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ایا انگشت دست برخورد کنه با زگیل تناسلی موجب انتقال میشه ؟ من دستم برخورد داشته با زگیل تناسلی ولی الان یک سالی هست گذشته و هیچ نشانه ای از زگیل نداشتم و ایا اگر زگیل دهانی نداشته باشه بازم امکان داره از بوسه عمیق زگیل انتقال پیدا کنه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۹ تیر ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      معمولا زگیل تناسلی روی دست ایجاد ضایعه نمی کند

      موفق

  • تصویر کاربر ظهرابی سه شنبه ۱۹ تیر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ببخشید من همسرم روی سر آلت تناسلیش قسمت کلاهک چند تا کک مک پوستی داره خیلی وقته این ها وجود دارن میخواستم بدونم چیز خطرناکیه؟ زگیل نیست ؟ اصلا برجستگی نداره و رنگ قهوه نه چندان تیره چند تا هم هست دقیقا مثل کک و مک
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۱۹ تیر ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر محمدی دوشنبه ۱۸ تیر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    به خاطر استفاده از پدوفیلین برا زگیل تناسلی دچار سوختگی شدید شدم چی کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۸ تیر ۳( 2 هفته پیش)

      علیک سلام

      زینک اکساید کمک کننده است

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک معالج مراجعه شود

  • تصویر کاربر دانیال دوشنبه ۱۸ تیر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    سلام من به پزشک رفتم دکتر پوست و بعد از معاینه گفتن که مشکلی نداری از انجایی کهبسیار وسواس فکری دارم تصمیم گرفتم به اورولوژیست هم مراجعه کردم و ایشون فرمودن که تشخیص میدن اچ پی وی باشه وباید کرایو بشه. خواستم
    مطمعن بشم و از لینک ربات سوال از شمارو پسدا کردم ازنت . ممنون میشم خواهشا راهنماییم کنید .باید بگم که این چین خوردگی های گوشتی از زمان بچگی روی آلتم بوده
    1. تصویر کاربر دانیال دوشنبه ۱۱ تیر ۳( 3 هفته پیش)
      دکتر خواهشا منو کمک کنید .
    2. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۸ تیر ۳( 2 هفته پیش)

      سلام جانم با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ف چهارشنبه ۶ تیر ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر
    این وضعیت که در تصویر مشخصه طبیعی هستش یا امکان هست زگیل دهانی باشه
    یک سری ناهمواری و برامدگی هستن در گلو
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۶ تیر ۳( 3 هفته پیش)

      سلام جانم با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر شاهین چهارشنبه ۶ تیر ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 20 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    حقیقتا چند هفته قبل دچار یک اقتاب سوختگی خیلی شدید شدم چند روز بعدش روی دستم یک ضاعده تاول‌مانند زد
    به توصیه داروساز کرم مگاکورت روش زدم و تاول از بین رفت و یک لکه سفید روی پوستم باقی مونده از اون تاول
    حقیقتا یکم نگرانم کرده که نکنه چیز خطرناکی باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۶ تیر ۳( 3 هفته پیش)

      سلام جانم در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر اکرم چهارشنبه ۶ تیر ۳( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    باسلام
    آقای دکتر یک ماهی هست که متوجه یه خال گوشتی نزدیک واژن شدم هم رابطه داشتم هم مرکز لیزر میرم ،حالا مطمعن نیستم از کجا سرایت کرده ،پزشک زنان رفتم تست پاپ اسمیر ونمونه برداری کردن ،تست منفی بود
    ولی نمونه برداری گفتن خوشبختانه چیز خاصی نیست
    به پزشک عفونی و مقاربتی مراجعه کردم بهم محلول پودفلیکس دادن الان یک هفته هست استفاده کردم زاییده ها افتادن وجاش سفید و برجسته مونده
    حالا از شماهم مشاوره میخواستم ،عکس تست وعکس ناحیه رو می‌فرستم چندتا دونه زیر پوستی سیاه بود و چندتا دونه خییلی ریز ،الان زیر پوستی ها محو شدن اون یکی ها دست میزنم برجستگی داره وسفید شدن
    خیلی نگرانم 😔 کمک کنید واین ویروس همچنان داخل بدن من میمونه؟
    وبعد از محو شدن زگیل ها چند وقت بعد میشه دایطه برقرار کرد ،البته جدیدا نامزد کردم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری چهارشنبه ۶ تیر ۳( 4 هفته پیش)

      سلام جانم البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است 

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر