منو

Search
Close this search box.

زگیل تناسلی در دختر مجرد و راه های پیشگیری و درمان آن

زگیل تناسلی در دختر مجرد و راه های پیشگیری و درمان آن

فهرست مطالب

زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختر مجرد یک بیماری ویروسی است که ممکن است به دنبال رابطه جنسی ناکامل و حتی باز یهای جنسی در دختران ایجاد شود. البته امکان دارد از طریق استخر، توالت فرنگی، اشتراک لباس های زیر، اشتراک بازیجه های جنسی نیز ایجاد شود. این بیماری ضایعات پوستی به شکل برآمدگیهای توپر یا شبیه خال های گوشتی کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد میکند که فاقد درد یا خارش هستند ولی در اکثر موارد این بیماری باعث بروز عوارض روحی و روانی در فرد می شود

بر اساس مطالعاتی که در مورد زگیل تناسلی در دختر بچه ها روی دختران مجرد مبتلا به این بیماری ( در سنین 9 تا 21 سال ) در بیمارستان اطفال دانشگاه سینسیناتی آمریکا و بیمارستان اطفال دانشگاه ریودوژانیرو برزیل انجام شد مشخص شد که حدود 60 درصد دختران مبتلا به زگیل تناسلی هرگز هیچگونه تماس جنسی یا تجربه جنسی نداشته اند

بر اساس یافته های جدید زگیل تناسلی در دختر مجرد الزاما ناشی از رابطه جنسی نیست و ممکن است از طریق تماس دست آلوده یا لباس آلوده نیز شانس آلوده شده به این ویروس وجود دارد

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست؟

برخی رفتارهای جنسی که علت زگیل تناسلی در دختر مجرد بوده و باعث زگیل تناسلی دختر مجرد می شود و جزء رفتارهای پرخطر محسوب می شوند:

  1. روابط جنسی مقعدی
  2. آمیزش جنسی زن با زن
  3. آمیزش جنسی به زور و فشار و تجاوز جنسی
  4. اشتراک بازیچه های جنسی
  5. روابط جنسی دهانی بدون کاندوم

سایر عوامل خطر برای انتقال بیماری زگیل تناسلی در دختر باکره عبارتند از: آغاز رابطه جنسی از سنین پایین، روابط جنسی پرخطر نظیر رابطه جنسی دهانی و رابطه جنسی مقعدی، شرکای جنسی متعدد، داشتن شریک جنسی که شرکای جنسی متعدد دارد، عفونت کلامیدیایی یا انگلی همزمان، سیگار، مشروبات الکلی، شرایط نامناسب اقتصادی اجتماعی و بهداشتی، نقص سیستم ایمنی نظیر آلودگی به HIV یا مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروئیدی یا آنابولیک (داروهای بدنسازی)

با توجه به اینکه ویروس HPV به راحتی از طریق تماس پوستی منتقل می شود در اکثر موارد معمولا زگیل تناسلی دختر مجرد ناشی از تماس های غیر مستقیم پوستی از طریق دست ، پوشیدن لباس آلوده و ….. است

انتقال زگیل تناسلی در دختر مجرد

انتقال ویروس از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی صورت می گیرد که حاوی ویروس است که عموما از طریق ارتباط جنسی می باشد. همچنین تماس با ترشحات تناسلی و لباس آلوده و همچنین از طریق مادر به نوزاد در هنگام تولد منتقل شود.

تا قبل از این تنها روش شناخته‌شده انتقال این ویروس، روش تماس جنسی بود، اما مطالعات جدید نشان داده است که تماس پوست با پوست نیز می‌تواند زگیل تناسلی در دختران را منتقل کند. کارهایی مانند اپیلاسیون، رفتن به اماکن عمومی مثل استخر، توالت فرنگی مشترک، سونا و جکوزی و استفاده از تیغ مشترک که در آن دستگاه تناسلی ممکن است ارتباط مستقیم با ویروس پیدا کند، می‌تواند باعث ابتلا به زگیل تناسلی شود.

زگیل تناسلی معمولا علامت بالینی‌ به صورت درد، سوزش و ترشح ندارد و معمولا وارد خون نمی‌شود و به صورت موضعی رشد می‌کند. این زگیل می‌تواند روی هر بافت مخاطی و پوستی که خراشیده شده باشد، بنشیند و وارد سلول و هسته آن شده و تکثیر شود

بسیاری از مبتلایان به زگیل تناسلی دختران از ظهور ضایعاتی شبیه خال روی آلت (خال گوشتی در ناحیه تناسلی) که ناگهانی ایجاد شده و روز به روز نیز بر تعداد و اندازه آنها افزوده می شود شکایت دارند. همانگونه که اشاره شد این بیماری در دختران معمولاً بدون علامت است و بیماری خود به خود و بدون اینکه مشکل جدی ازنظر سلامتی ایجاد کند، خوب میشود. به همین دلیل امکان دارد فرد آلوده به این ویروس شده باشد، ولی خود به خود بهبود یابد. یا بدون اینکه از وجود آن خبر داشته باشد، باعث آلوده شدن شریک جنسی یا نامزد خود شود. البته به وجود آمدن گوشت اضافه در ناحیه تناسلی یا اطراف مقعد می تواند از علائم اولیه ابتلا به زگیل تناسلی در دختر باکره باشد.

آیا ممکن است زگیل تناسلی در دختر مجرد در نواحی دیگری نیز مشاهده شود؟

بله. این امکان وجود دارد که زگیل تناسلی باعث آلوده کردن سایر نواحی نظیر دهان و زیر زبان نیز گردد و ضایعاتی شبیه زیگیل در دهان ایجاد کند. معمولا اینگونه موارد نیازمند بررسی بیشتر می باشد. این افراد معمولا در معرض خطرات بدخیمی های دهان، حلق و حنجره می باشند.

زگیل تناسلی در دختر باکره
زگیل تناسلی در دختر باکره

عموما زگیل تناسلی در دختر باکره در کشاله ران، آلت تناسلی خارجی و یا در اطراف مقعد به وجود می آیند. این زائده های پوستی می توانند از لحاظ اندازه و شکل با هم متفاوت باشند. برخی از آنها شبیه به لکه های صاف سفید رنگ هستند و برخی دیگر به شکل برآمدگی هایی شبیه به خوشه های کوچک گل کلم ظاهر می شوند. زگیل تناسلی در دختر باکره می توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند.

در برخی موارد زگیل تناسلی اصلا با چشم دیده نمی شود.

خطرات زگیل تناسلی در دختر مجرد چیست؟

در نوع پرخطر این بیماری، احتمال تبدیل شدن آن به سرطان گردن رحم یا سرطان های دیگر آلت تناسلی وجود دارد. البته این احتمال در صورتی که رابطه جنسی کامل وجود نداشته باشد بسیار ضعیف خواهد بود ولی در صورت بروز ضایعات مقعدی احتمال بروز عواقب جدی تر زیاد خواهد بود. چنانچه زگیل تناسلی در دختر باکره به شکل خال گوشتی روی آلت باشد معمولا زندگی را به مخاطره نمی اندازد و در صورتی که سیستم ایمنی فردد عملکرد مناسبی داشته باشد حتی بدون درمان نیز در 10 تا 15 درصد موارد ممکن است خود به خود از بین برود.

در بسیاری از موارد زگیل تناسلی در دختر باکره و یا زگیل تناسلی در مردان ممکن است آنقدر کوچک باشد که اصلا فرد متوجه آن نشود اما اگر ضایعه باقی بماند یا از نظر تعداد و سایز رشد کند و زیاد شود باید حتما نمونه برداری و بررسی شود و فقط در موارد کمی ممکن است به سمت تغییرات بدخیمی پیشرفت کند. بنابراین بهتر است بررسی های دقیقتر برای ارزیابی ضایعات مشکوک به عمل آید.

زگیل تناسلی در دختر مجرد
زگیل تناسلی در دختر مجرد حتی با یک تماس ساده پوستی نیز منتقل می شود

آیا دختر مجرد هم زگیل تناسلی میگیرد؟

بسیاری از والدین و حتس دختران مجرد در موقع بروز مشکل با این سوال مواجه هستند که ایا دختر باکره زگیل تناسلی می گیرد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله ” بیماری زگیل تناسلی ممکن است بدون هیچگونه رابطه جنسی نیز ایجاد شود ولی متاسفانه هنوز آگاهی خانواده ها و نوجوانان از این بیماری بسیار ناچیز است.

ویروس اچ پی وی که عامل زگیل تناسلی دختران است عمدتا از طریق تماس پوستی منتقل می شود و کاملا بر عکس ویروس تبخال و اچ آی وی که حتما نیاز به تماس جنسی برای انتقال دارد

محل های شایع ضایعات دختران عبارتند از: دستگاه تناسلی خارجی، زگیل مقعد، کشاله ران ها و دهان است. این ضایعات ممکن است اشکال متعدد، رنگ های متفاوت داشته باشد. گاهی افراد از گوشت اضافه در ناحیه تناسلی به دنبال تیغ زدن موهای این ناحیه شکایت دارند. در بسیاری از موارد این بیماری فاقد علامت ظاهری است. این درحالی است که حتی در موارد بدون علامت نیز شانس انتقال و آلوده کردن شرکای جنسی وجود دارد.

ما چند عکس مختلف از انواع زگیل تناسلی را برای شما گردآوری کرده ایم تا شکل زگیل در زنان را از نزدیک ببینید. برای مشاهده عکس های زگیل بر روی عکس زگیل تناسلی در زنان کلیک کنید.

درمان زگیل تناسلی در دختر باکره چیست؟

زگیل تناسلی در دختر باکره اگر خیلی کوچک باشد و سیستم ایمنی فرد نیز عملکرد خوبی داشته باشد، بدون درمان نیز پس از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت اما از آنجا که این بیماری می تواند زمینه ساز بدخیمی باشد باید در پی درمان و پیگیری بود. احتمال عود بیماری نیز زیاد است.

متاسفانه هنوز درمان قطعی زگیل تناسلی در دختر باکره شناسایی نشده است و برای از بین بردن ویروس HPV  هیچ راه قطعی و دائمی وجود ندارد. اما اکثر عفونت‌های HPV در واقع به مرور زمان و توسط سیستم دفاعی بدن برطرف می‌شوند یا به اندازه‌ای ضعیف می‌شوند که بر بدن تأثیری نمی‌گذارند. عفونتی که فعال نمی‌باشد ممکن است، هنگامی‌که دستگاه ایمنی شخص به دلیل درمان بیماری‌های دیگر مانند: سرطان ضعیف می‌شود، به صورت فعال درآید.

روش درمان زگیل تناسلی دختر باکره توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود. بسته به نظر پزشک ممکن است از داروهای موضعی مثل پودوفیلین یا سایر روشها مانند لیزر، نیتروژن مایع و فتودینامیک تراپی با آمینولولونیک اسید ‌باشد. میزان عود ضایعات بالاست.

1- کرایوتراپی زگیل (منجمد کردن)

این روش معمولا دردناک بوده و میزان عود ضایعه زگیل تناسلی نسبتا بالاتر نیز دارد و در ضایعات کوچک کاربرد دارد. این روش معمولا به صورت سرپایی انجام می شود و ابتدایی ترین روش درمانی است. میزان عود بیماری پس از فریز کردن حدود 60 درصد است.

درمان خانگی زگیل تناسلی در دختر باکره و مجرد

– محلول موضعی پودوفیلین

این محلول برای ضایعات کوچک و با تعداد کم به صورت سرپایی تجویز می شود و معمولا میزان عود آن کمتر از فریز کردن است. این روش به دلیل اینکه دردناکه بوده و امکان آسیب به بافت های سالم پوست نیز وجود دارد. معمولا در ضایعات کوچک و به تعداد کم کاربرد دارد.

-کرم ایمی کیمود یا آلدرا

کرم با تقویت سیستم دفاعی به صورت موضعی عمل می کند. برای اثر بخشی حداقل باید 30 هفته از این دارو استفاده گردد. آلدرا معمولا برای درمان اولیه استفاده نمی شود مگر ضایعات بسیار منتشر و بسیار ریز باشند یا امکان انجام لیزر وجود نداشته باشد. اما معمولا برای دوره هایی پس از درمان لیزر کاربرد دارد.

3- لیزر CO2 در درمان زگیل تناسلی در دختر

لیزر سریعترین و کارآمدترین روش درمان زگیل تناسلی در دختر باکره است. لیزر برای تمای ضایعات زگیل تناسلی در دختر باکره قابل استفاده است. حتی ضایعات بسیار بزرگ نیز با لیزر قابل درمان هستند. میزان درد و خونریزی بعد از لیزر بسیار پائینن است و میزان عود ضایعه زگیل تناسلی در دختر باکره نیز بسیار کم است و هیچگونه اسکار یا عوارضی ایجاد نمی کند.

در ویدئو زیر روند درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد با لیزر نشان داده شده است.

4- کوتر یا الکتروسرجری

زگیل تناسلی که به درمان مقاوم بوده یا بزرگ باشد را باید با یکی از روش‏ های جراحی نظیر الکتروسرجری (کوتر) یا رادیوسرجری (آر اف جراحی) یا لیزر درمان کرد. کوتر با استفاده از جریان برق زگیل تناسلی را سوزانده و از بین می برد اما اسکار بسیار زیادی برجای می گذارد. لذا امروزه کمتر از این روش استفاده می گردد. خونریزی بسیار کم بوده ولی میزان درد نسبتا بالا است.

5- آر اف در درمان زگیل تناسلی

آر اف برای زگیل تناسلی  که بزرگ و با تعداد کم باشد قابل استفاده است. معمولا اسکار خیلی کمی برجای می گذارد و درد یا خونریزی بسیار کمی دارد.

جوش تناسلی در دختر مجرد و باکره

جوش تناسلی در دختر مجرد می تواند در اثر اصلاح، اپیلاسیون، استفاده از شستشوی شدید یا بعد از تجمع عرق در ناحیه تناسلی ایجاد شود. مواد شستشوی بدن که از مواد قوی  استفاده می کنند و pH نامناسبی دارند نیز می توانند باعث واکنش پوستی و ایجاد جوش تناسلی شوند. pH  مناسب واژن بین 3/5 تا 4/5 است و بهترین درمان این است که به دنبال محصولی در همان محدوده باشید.

درمان جوش تناسلی و تبخال تناسلی در دختر باکره

بهترین روش برای درمان جوش تناسلی در دختر مجرد این است که بدانید علت آن چیست و از آن پیشگیری کنید. تفاوت بین یک جوش واژن در مقابل موهای زائد، کیست سباسه یا زگیل تناسلی می تواند بسیار کم  و چالش برانگیز باشد. استفاده از آینه می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید واقعا جوش زده‌اید و یا مشکل دیگری وجود دارد اما ممکن است این کار دشوار باشد. بنابراین وقتی که شک دارید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

✅ اگر به مواد شوینده ی خاصی حساسیت دارید، از آنها استفاده نکنید.

✅ جوش های خود را به هیچ عنوان فشار ندهید. این همان قانون احتیاطی است که شما به طور مداوم در مورد جوش های عادی در صورت می شنوید. اما هنگامی که ناحیه واژن شما جوش می‌زند، این نکته حتی مهمتر است. فشار دادن جوش واژن می تواند منجر به عفونت در این ناحیه شده و مشکلات جدی تری را برای شما ایجاد کند.

✅ واژن خود را خشک نگه دارید. عرق، یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش در ناحیه واژن است؛ بنابراین حتماً از پوشیدن هرگونه لباس مرطوب یا پلاستیکی که منجر به عرق کردن می شود، خودداری کنید و محل را تا حد ممکن خشک نگه دارید.

✅ بعد از دستشویی به کمک دستمال کاغذی، ناحیه تناسلی خود را خشک کنید تا از مرطوب نگه داشتن این ناحیه جلوگیری کرده باشید.

پیشگیری از زگیل تناسلی بدون رابطه

1- از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید (فقط ار زاه دخول زگیل انتقال پیدا نمیکند)

2- استفاده از کاندوم در سایر مواقع احتمال ابتلا را کاهش می دهد اما پیشگیری کامل نیست؛ چون نمیتواند تمام ناحیه آلت مردانه را پوشش دهد.

3- از خراشیدن و دستکاری ضایعات که موجب انتقال بیشتر آلودگی می شود، خودداری کنید.

4- تمیز وخشک نگه داشتن محل ضایعات به بهبودی کمک می کند.

5- از رابطه ی جنسی با افرادی که علائم بیماری های مقاربتی را دارند، اکیدا خودداری گردد.

دکتر عباس انتظاری متخصص زگیل تناسلی

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صحرا جمعه ۱۳ مهر ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من باکره هستم رابطه سطحی داشتم ولی سه سال خوابگاه بودمم سال آخردیدم رو ناحیه تناسلیم جوش زده ولی ترسیدم بخوام برم دکتر یا به خانواده بگم ولی الان دیگ واقعا میترسم دکتر هم رفتم ولی یه جواب درست بهم ندادن ک زگیل هست یا ن یه شربت بهم دادن الان یه هفتس دارم اونو مصرف میکنمم لطفا بگید این زگیل یانه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۲ مهر ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

    2. تصویر کاربر صحرا پنجشنبه ۱۲ مهر ۳( 1 هفته پیش)
      ولی به چندتا پزشک دیگ عکس رو فرستادم گفتن زگیل هست من الان چطوری بفهمم واقعا زیگیله یان باکره هستم آزمایشی به جز پاپ اسمیر هست ک بتونم انجام بدم؟
    3. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری جمعه ۱۳ مهر ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم در اکثر موارد جای نگرانی نیست ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Rt پنجشنبه ۱۲ مهر ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 11 مشاهده پرسش
    دکتر من دچار زگیل شدم 4ماه مبتلا شدم پماد هم استفاده کردم ولی تاثیری نداشته
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۲ مهر ۳( 1 هفته پیش)

      سلام جانم البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد 

  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱ مهر ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من باکره ام و ۲۶ ساله
    دوسال قبل رابطه سطحی داشتم و بعد از رابطه متوجه شدم که اون آقا روابط پرخطر زیادی داشتن
    هیچ زگیل یا علایم عجیبی هم ندارم
    حالا پیش هردکتر زنان که میرم و خواهش میکنم پاپ اسمیر با مسیولیت خودم انجام بدن هیچکس قبول نمیکنه
    میگن فقط ازمایش ترشحات که اونم دقیق نیست
    واقعا هیچ راهی وجود نداره؟
    من صددرصد نوع پرخطرش رو گرفتم حقمه بدونم الان در چه وضعیتی ام😭

    لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱ مهر ۳( 3 هفته پیش)

      سلام جانم در اکثر موارد جای نگرانی نیست واکسن گارداسیل کمک کننده است ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر .. یکشنبه ۲۵ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام دکتروقت بخیر باکره هستم انارابطه مقعدی دارم
    همروئیدهم‌دارم
    چندروزیه یک جوش کنار مقعوم زده امروز خالی کردم باا
    ناخن کلی خون خارج شدازش
    نمیدونم چه ازمایشی روهم بایدانجام بدم
    امکانش هست راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۲۵ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر مسی دوشنبه ۱۹ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من هیچ رابطه پر خطری نداشتم و تنها چیزی که به ذهنم میرسه ممکنه مراجعه به استخر باشه، در ناحیه مقعد دو هفته پیش با درد شدیدی مواجه شدم و سرچ کردم به هموروئید رسیدم و داروی آنتی هموروئید مصرف کردم بعد از گذشت یک ماه در ناحیه مقعد یک سری برجستگی های سفید رنگ دیدم به یک متخصص زنان مراجعه کردم و یک متخصص بیماری های مقعدی هر دو زگیل تشخیص دادند و پماد کیموسایت دادند. خیلی استرس دارم لطفا راهنمایی کنید لطفا از استرس دارم سکته میزنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۹ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر شیلا دوشنبه ۱۹ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    سلام . من باکره ام.رابطه سطحی داشتم. همان روز سوزش عجیبی داشتم و روز بعدش خودمو معاینه کردم اینو دیدم. تورو خدا میخان خودمو بکشم . اگه راهی هست ک خانوادم متوحه نشن بگید انجام بدم. حال روخیم خوب نیست.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۱۹ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر ارش۱ یکشنبه ۱۸ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید این زگیل تناسلی هست؟ در هنگام نعوظ اینطوری برجسته میشه. چند هفته قبل از رابطه ۱ دوز گارداسیل۹ زده بودم. ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۸ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر دریا شنبه ۱۰ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من تقریبا ۳ساله که فکر میکونم زگیل تناسلی دارم از خجالت هم به کسی نگفتم نمی‌دونم چکار کنم مامانم هم میگه منم داشتم میتونه از اون به من منتقل شده باشه
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۱۰ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر Maral شنبه ۱۰ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر آقای دکتر من ۲۳ سالمه متوجه شدم که کنار کشاله ی رانم یک زائده کوچیک هست به نظر شما زگیل میتونه باشه یا اسکین تگه چون یک حالت آویزان داره لطفا راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۱۰ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

  • تصویر کاربر مریم شنبه ۱۰ شهریور ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 25 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    اقای دکتر من با نامزدم رابطه اورال داشتیم بدون کاندوم ولی رابطه در حد مالش با کاندوم هم داشتیم ( من باکره هستم) بعدش متوجه ضایعاتی روی الت نامزدم شدم ک متوجه شدیم زیگل هستش🤦🤦
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۱۰ شهریور ۳( 1 ماه پیش)

      سلام جانم در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر