منو

Search
Close this search box.

جوش تناسلی (تشخیص و درمان)

جوش تناسلی (تشخیص و درمان)

فهرست مطالب

بسیاری از زنان و مردان از بروز جوش تناسلی یا جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و اطراف آن شکایت دارند. جوش سر سفید در ناحیه تناسلی زنان بسیار شایع بوده و معمولا باعث اضطراب و نگرانی های زیادی در بیماران به خصوص در زنان می گردد ولی در اکثر موارد جای نگرانی زیادی نیست

جوش تناسلی چیست؟

یکی از انواع جوش های زیر پوستی در ناحیه تناسلی  آکنه ژنیتال یا است که در واقع یک بیماری منتقله از راه تماس جنسی نیست و بیشتر نوعی التهاب یا عفونت فولیکول های موی ناحیه آلت و انسداد مجاری غدد سباسه و غدد عرق در ناحیه آلت  می باشد.

جوش تناسلی در دختر مجرد نشانه چیست

جوش تناسلی به خصوص در دوران نوجوانی بسیار شایع است و بیشتر در دختران و زنان جوان دیده می شود و ارتباطی با فعالیت جنسی یا زگیل تناسلی ندارد. حتی در دختران و پسرانی که هرگز رابطه جنسی ندارند نیز دیده می شود.

جوش تناسلی در مردان نیز دیده می شود ولی علائم خفیفتری دارد. جوش سر سفید در ناحیه تناسلی زنان بسیار شایع بوده و بیشتر ناشی از الگوی مو زدایی خشن یا تیغ زدن است.

برجستگی جوش مانند در ناحیه تناسلی یا جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی گاهی مواقع ممکن است بسیار شدید باشد و حتی باعث ترشحات چرکی گسترده نیز گردد.

عکس جوش ناحیه تناسلی

در زیر عکس جوش روی آلات تناسلی مردان را مشاهده می کنید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

عکس جوش ناحیه تناسلی در مردان

درمان جوش ناحیه تناسلی مردان

درمان پزشکی به ندرت برای جوش در ناحیه تناسلی لازم است. در بیشتر موارد جوش ها به خودی خود بعد از چند روز ناپدید می شوند. مهم است که از خاریدن یا فشار دادن این جوش ها خودداری کنید. این کار می تواند شرایط را بدتر کند و ممکن است باعث ایجاد زخم و عفونت دائمی شود.

پرداختن به علل احتمالی جوش ها بهترین روش برای جلوگیری از رشد مجدد آنها است.

روش های کاهش خطر جوش ناحیه تناسلی مردان شامل موارد زیر است:

  • اجتناب از محیط های مرطوب
  • به حداقل رساندن فعالیتهایی که باعث تعریق می شوند
  • پوشیدن لباس های گشاد و پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ که باعث ایجاد اصطکاک می‌شوند
  • به طور مرتب دوش گرفتن
  • جلوگیری از مالش یا لمس کردن منطقه آسیب دیده
  • تغییر ملافه و لباس به طور مرتب

داروهای رایج، مانند بنزوئیل پراکسید ، اسید سالیسیلیک یا اکسفولینت ها می توانند برای کاهش ظاهر کورک تناسلی مفید باشند. دقت کنید که ناحیه اطراف آلت تناسلی بسیار حساس است ، بنابراین باید از این داروها با احتیاط استفاده شود.

درمان جوش سر سفید در ناحیه تناسلی مردان

معمولا جوش سر سفید در ناحیه تناسلی مردان خطری برای سلامتی ندارند و بنابراین به درمان های پزشکی نیازی نیست.

فرد می تواند با استفاده از روشهای زیر ، جوش سرسفید در ناحیه تناسلی خود را بهبود دهد:

  • برای جلوگیری از انتشار جوش، از تماس با منطقه خودداری کنید.
  • این ناحیه را مرتبا بشویید تا از رشد باکتری ها و میکروب‌ها جلوگیری شود.
  • از فشار دادن یا کندن جوش‌های سر سفید خودداری کنید ، زیرا این می تواند باعث سوزش و زخم شود.
  • از داروهای بدون نسخه (OTC) استفاده کنید که باعث کاهش باکتری ها و مواد اضافی می شوند.

درمان خانگی جوش تناسلی مردان

درمان خانگی جوش تناسلی مردان

درمان‌های خانگی که می تواند به کاهش شیوع جوش‌های سرسفید در ناحیه تناسلی کمک کند شامل موارد زیر است:

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند در درمان کورک تناسلی مفید باشد.

فندق افسون‌گر

فندق افسون‌گر، عصاره گیاهی است که در بسیاری از عطاریها یا بصورت آنلاین وجود دارد. این نوع گیاه می‌تواند به عنوان پاک کننده برای تمیز کردن منافذ و کاهش جوش‌های سر سفید عمل کند.

برخی از داروهای خانگی مانند سرکه سیب و آب لیمو برای پوستهای حساس خیلی اسیدی هستند و افراد نباید از آنها  به عنوان درمان خانگی جوش ناحیه تناسلی استفاده کنند.

پماد برای جوش ناحیه تناسلی مردان

شما نمی توانید جوش آلت تناسلی را با داروهای بدون نسخه (OTC) که برای جوش های سایر قسمتهای بدن است، استفاده کنید. این بدان دلیل است که پوست شما در این ناحیه نازک تر و حساس تر است. پماد‌های معمولی مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک ممکن است برای این منطقه بسیار حساسیت‌زا باشد.

جوش روی بیضه

مهم‌ترین نکته ای که باید توجه کنید این است که جوش های روی بیضه کاملاً طبیعی است. این جوش‌ها به همان دلایلی که در هر جای دیگر بدن به وجود می‌آیند، ممکن است روی بیضه نیز پدید آیند. دلایل مهمی مانند رژیم غذایی ، هورمون ها یا استرس می‌تواند منجر به بروز جوش بیضه شود. بنابراین تا وقتی که مطمئن هستید این دانه‌های قرمز روی پوست بیضه قرار دارد و همان جوش است و نه چیز دیگری، هیچ جای نگرانی نیست. اطمینان حاصل کنید که این دانه ها روی کیسه بیضه هستند و نه داخل آن!

درمان جوش روی بیضه

مقاومت در برابر فشردن جوش سخت است، اما به هیچ عنوان این جوش‌ها را فشار ندهید. این کار می تواند بعداً آنها را به یک “مشکل بزرگتر” تبدیل کند. در صورتی که این جوش‌ها را فشار ندهید، جوش روی کیسه بیضه به خودی خود درمان می‌شود بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

اگر جوش ها مجدداً برمی گردند ، یا اگر جوش به صورت خوشه ای پدید آید، باید به پزشک مراجعه کنید. چرا که این می تواند نشانه ویروس یا عفونت مقاربتی باشد.

جوش چرکی در ناحیه تناسلی

جوش چرکی در ناحیه تناسلی

معمولاً جوش‌های ساده در ناحیه تناسلی جایی برای نگرانی ندارد. اما اگر برآمدگی یا جوش چرکی در آلت تناسلی  مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

چرا که  برآمدگی های مربوط به STD ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشد تا از عوارض بعدی جلوگیری کند. در صورت بروز عفونت ، ناحیه بسیار دردناک خواهد شد. همچنین ممکن است دچار تب شدید شوید و احساس خستگی کنید.

بیماری‌های مشابه با جوش تناسلی

  • کیست اپیدرمال آلت تناسلی
  • زگیل تناسلی ( فرق زگیل تناسلی با جوش چیست )
  • فوردایس آلت تناسلی
  • آنژیوکراتوم
  • مولوسکوم عفونی

الف- کیست اپیدرمال آلت تناسلی

کیست اپیدرمال آلت تناسلی (برجستگی های کوچک روی کیسه  بیضه در مرد و لب بزرگ آلت تناسلی زن) ممکن است به شکل جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی باشد.

کیست اپیدرمال همراه روی کیسه بیضه و آلت تناسلی زن
کیست اپیدرمال همراه روی کیسه بیضه و آلت تناسلی زن

یکی از ضایعات پوستی آلت تناسلی که بر روی کیسه بیضه ها یا لب بزرگ آلت تناسلی زن ظاهر میشود، کیست اپیدرمال و گاهی اوقات شامل مواد پنیری مانند هستند. ندول ها بزرگتر از پاپول ها می باشند و به قسمتهای عمقی تر پوست که حاوی ساختمان های محافظت کننده پوست هستند، نفوذ کرده و باعث ایجاد جوشگاه (اسکار) می گردند.

یک احتمال این عارضه کیست است. کیست اپیدرمال ممکن است منفرد یا متعدد باشد. آنها عفونی نیستند و نیاز به درمان ندارند. این پدیده نیاز به درمان ندارد هر چند برخی از مردان و زنان به لحاظ زیبایی ترجیح میدهند تا آنها را بوسیله جراحی یا لیزر بردارند در اینگونه از افراد بهترین اقدام درمانی استفاده از لیزر است که معمولا با یک یا دو جلسه لیزر و با بی حسی موضعی ضایعات به خوبی درمان می گردند.

ب- زگیل تناسلی – فرق زگیل تناسلی با جوش در چیست

بیماری زگیل تناسلی (دانه ها و برجستگی صورتی مایل به قهوه ای یا به رنگ پوست و شبیه خال گوشتی) ممکن است به شکل جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی تظاهر نماید. یکی از ضایعات پوستی آلت تناسلی که به خصوص در مردان دیده می شود بروز ناگهانی ضایعاتی شبیه خال گوشتی و گاهی مواقع شبیه گل کلم روی آلت تناسلی است. این حالت عموما در بیماری زگیل تناسلی دیده می شود البته برخی از بیماری های دیگر نیز نظیر کراتوز سبورئیک آلت ممکن است به این شکل تظاهر کند.

ما 47 عکس مختلف از انواع زگیل تناسلی را برای شما گردآوری کرده ایم تا شکل زگیل را از نزدیک ببینید. برای مشاهده عکس های زگیل بر روی زگیل تناسلی مردان کلیک کنید.

این بیماری با برخی از بیماری های دیگر نظیر خال ساده، مولوسکوم، کراتوز سبورئیک، پاپول های مرواریدی شکل و گاهی مواقع نقاط فوردایس اشتباه می شود. پزشک با معاینه و در صورت لزوم نمونه برداری و ارزیابی های سیتوپاتولوژیک به تشخیص قطعی می رسد. مهمترین بخش نیز شناسایی سروتیپ های با ریسک بالای سرطانزایی ویروس HPV است.

کیست اپیدرمال همراه با زگیل تناسلی

لیزر بهترین روش درمانی است. زگیل‌های‌ کوچک‌ را می‌توان‌ با داروهای‌ موضعی‌ و یا درمان خانگی زگیل تناسلی درمان‌ کرد. برای‌ زگیل‌های‌ بزرگتر، نیتروژن‌ مایع‌ به‌ کار می‌رود (کرایوتراپی‌). برخی‌ زگیل‌های‌ بزرگتر نیازمند درمان‌ با لیزر، الکتروکوآگولاسیون‌ یا برداشت‌ جراحی‌ هستند

علت جوش تناسلی زنان و مردان

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که علت جوش در ناحیه تناسلی مردان چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه پاسخ سوال را دریافت کنید.

۱- عرق کردن

تعریق یکی از شایعترین عوامل زمینه ساز جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و آکنه ژنیتال است. عرق کردن زیاد موجب تحریک بافت زمینه ای می شود. همچنین باعث تجمع باکتری ها شده و سبب ایجاد بیماری یا تشدید علائم می گردد. در این بیماران استفاده از لباس های زیر نخی به منظور کاهش تعریق توصیه می شود. لباس های نایلونی یا ابریشمی باعث بدتر شدن وضعیت بیماری می گردد.

۲- لباس های تنگ

پوشیدن لباس های تنگ باعث کاهش تخلیه عرق شده و در نتیجه تجمع مایعات در مجاری غدد عرق زمینه را برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می نماید. این پدیده باعث تشدید جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی می گردد.

جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی
جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی

۳- موهای زیر پوستی

رشد نامناسب موها و موهای زیر پوستی در ناحیه آلت تناسلی زمینه را برای ایجاد آکنه ژنیتال و جوش های چرکی آلت تناسلی و جوش زیر پوستی فراهم می کند. معمولا با هر بار تراشیدن موهای این ناحیه به دلیل آسیب ها و خراش های پوستی زمینه برای رشد باکتری ها در بافت اسیب دیده پوست فراهم شده و باعث ایجاد و تشدید جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی و آکنه ژنیتالو جوش چرکی می گردد.

یکی از بهترین اقدامات برای رهایی از این پدیده لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی است.

۴- اختلالات هورمونی در زنان

اکثر بانوانی که با اختلالات قاعدگی به شکل عقب انداختن سیکل ها مواجه هستند معمولا به دلیل اثرات نامناسب هورمون پروژسترون گرفتار جوش های چرکی در صورت و کمر و حتی جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی می شوند.

بررسی شرایط هورمونی: در اینگونه موارد معمولا باید عوامل زمینه ساز هورمونی تا حد امکان کنترل شود

۵- رژیم غذایی

بعضی از مواد غذایی نظیر مایونز، تخم مرغ، شکلات ممکن است باعث تشدید یا ایجاد آکنه و جوش های چرکی روی آلت و جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی گردند. در اینگونه موارد بیماران به تدریج در می باند که خوردن مواد غذایی خاص باعث تشدید آکنه ژنیتال می گردند.

۶- واکنش های آلرژیک

زگیل تناسلی مردان - ضایعات متعدد و کوچک در قاعده آلت تناسلی
زگیل تناسلی مردان – ضایعات متعدد و کوچک در قاعده آلت تناسلی

یکی دیگر از عوامل تشدید کننده آکنه ژنیتال و جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی واکنش های حساسیتی و آلرژی موضعی یا سیستمیک است. در اینگونه موارد علاوه بر جوش های چرکی و آکنه ژنیتال، معمولا قرمزی و التهاب منتشر نیز در این ناحیه دیده می شود

برای درمان معمولا باید تا حدامکان عامل زمینه ساز شناسایی و کنترل شود. استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی با صلاحدید پزشک می تواند بسیار کمک کننده باشد.

نکات مهم در رابطه با درمان جوش تناسلی

در صورتی که خود یا همسرتان مبتلا به جوش تناسلی و یا جوش چرکی در ناحیه تناسلی یا جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی هستید:

  1. حتما با تیم درمانی خود مشورت کنید.
  2. به هیچ عنوان جوش ها فشار ندهید یا نترکانید زیرا این اقدام باعث تشدید آسیب به بافت های مجاور و گسترش عفونت می گردد.
  3. از لباس های زیر کشاد و نخی استفاده کنید.
  4. شستشوی مداوم و خشک کردن مناسب ناحیه آلت تناسلی و کشاله ران بسیار کمک کننده است.
  5. به هیچ عنوان خودسرانه اقدام به درمان یا کندن جوش ها نکنید. 
  6. به هیچ عنوان از تیغ برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه استفاده نکنید.
  7. از تماس جنسی بدون محافظ اجتناب کنید.
  8. حتما برای تشخیص نوع ضایعه و بررسی ریسک احتمالی به پزشک مراجعه کنید. ممکن است برخی بیماری های مشابه نظیر زگیل تناسلی مطرح باشد. 
  9. ممکن است برای شناسایی تفاوت جوش و تبخال تناسلی نیاز به نمونه برداری و ارزیابی آزمایشگاهی باشد. 

دکتر عباس انتظاری متخصص طب پیشگیری

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و کد رهگیری دریافت فرمائید.  سوالات طی 5 تا 10 روز آینده پاسخ داده خواهند شد

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    دکتر من جوش زیر آلتم دراومده دکتر نشون دادم گفته چیزی نیست عکس برا ی دکتر دیگه هم فرستادم گفت زیگیل نیست اما هنوز نگرانم میشه بگید این چیه زیر آلتم دراومده
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر حسینی دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام این جوش های سر سیاه روی ران پا حدودی نزدیک به تناسلیو این جوش ها سر سیاه در پشت کمر هم هست و درد هم دارن علتشون چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    اقا دکتر سلام ،خوبی شمااا
    اقا دکتر میخاستم بدونم (با توجه ب عکسی ک فرستادم)
    زگیله ایا؟؟ و چکار کنم
    من ۲۲سالمه ،و تا حالا رابطه نداشتم
    و اینکه این زائده از بچگی ک یادمه باهامه
    ولی این چند هفته خیلی استرس پیدا کردم و ریختم بهم ک زگیل نباشه
    و هی بهش نگاه میکنم
    و حس میکنم ی چرک سفید زیرش ،نمیدونم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر سیامک دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید مزاحم شدیم یه سوال داشتم یه نفر از خانواده ما جوش در آورده از مسانه (همون جایی که بالای آلت مردانه ست و مو دارد) دقیقاً همونجا یه جوش اومده و فقط خون هستش این باید مراجع به دکتر کنه یا لازم نیست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر عرفان دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 21 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر حدودا یک هفته است که خارش شدیدی به همراه سوزش در بیضه هام و اطرافش دارم به قدری میزان سوزش زیاد هست که نمیتونم کاری انجام بدم. رنگ بیضه ها نسبت به قبلاً سرخ شده و پوستش چروک تر شده. هنگام ادرار سوزش ندارم اما هنگام نشستن و یا راه رفتن سوزش شدیدی دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      پماد کالندولا کمک کننده است 

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 4 مشاهده پرسش
    سلام من یه جوش کنار ناحبه تناسلیم زدم ک حدود چنین ماهی میشه
    اول فکر کردم خودش میره ولی اینطوری نبود
    الان یکم نرم تر شده
    خیلی میترسم
    من فقط14سال سن دارم، هیچ رابطه ایم نداشتم
    چیکار کنم توروخدا یه جواب بدین
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر Mamad دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر
    ببخشید بنده دو سه روزی هست که روی ساق آلتم تقریبا کنار الت نزدیک سر ی چیزی شبیه یه جوش زیر پوستی زده
    دست که میزنم مقدار کمی درد و سوزش داره و سفت هست برام نگران کننده شده این چیه درمان میشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام جوش های چرکی روالت تناسلیم زده ک روی بیضه خشک میشن وضخم شدن این قسمت خشک نمیشه بیشترشده حس میکنم چرک کرده چیکارکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنین روم نمیشه برم دکتریه پمادعرق سوختگ ب نام زینک اکساید میزنم ایاضررنداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 10 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر من ۱۷ سالمه و این حدود دوسال ه این مشکل رادارم که روی بیضه هام و الت جوش های سرسفید بیار کوچک هست که بعضیشون به شکل لکه موندم و من الان نمیدونم چیکار کنم میشه یه پومادی یا دارویی برام معرفی کنی؟🙏
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار با بتادین ضد عفونی کن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 8 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر چند وقتیه خیلی استرس دارم و دانه هایی روی آلت تناسلیم دیدم و یک ماهه همینجوریه و رشد نداره تقریبا و چندتا جوش هم روی آلت تناسلیم زد ک خالیشون کردم. الان نمیدونم اینا زگیل تناسلی هستن یا ن لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم کرده زگیل هستن یا ن
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری دوشنبه ۲۸ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی در ویدئو زیر سعی کردم این موضوع را برات بیان کنم

      ممکن است نیاز به درمان های طولانی مدت باشد. همچنین در برخی از موارد ممکن است ضایعات پس از بهبودی مجددا عود کند بهتره برای معاینه دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری یا ارزیابی های تکمیلی باشد موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر