آدرس : ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه 2 واحد 12
02122704076
drentezari@
  • تصویر کاربر
    طناز
    سه شنبه ۶ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    با عرض سلام
    دختری 25 ساله هستم، که به علت پرموئی و بالا بودن هورمون تستسترون، تحت درمان با اسپیرونولاکتون قرار گرفتم بعد از یکماه از شروع دارو در پیشانی و صورتم شاهد فرورفتگی هایی شدم که با اینکه به چندین پزشک پوست مراجعه کرده ام اهمیتی به ان نداده و ویتامین و لایه بردار برای جوشهایم تجویز می کنند، قبلا از شما راهنمائی خواستم فرمودید علت اصلی را پیدا کنم ولی دیگر نمی دانم به چه کسی مراجعه کنم و ایا علت این مشکل همان داروی اسپرونولاکتون بوده یا نه؟
    از وقتی که در اختیارم می گذارید سپاسگزارم

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      سه شنبه ۶ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام طناز جان
      علاوه بر درمان هورمونی باید یک دوره درمان دارویی خوراکی، کرم موضعی صابون و احتمالا لیزر برات استفاده بشه
      در این مورد با پزشک معالجت بیشتر مشورت کن
      صبور باش و اصلا نگران نباش
      موفق
  • تصویر کاربر
    یاشار
    شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    با سلام و احترام ، 32 ساله هستم از مدتی است حدود 6 ماه قسمت های زیادی از موی دست و پاهایم ریخته است به دکتر متخصص پوست مراجعه کردم آزمایش تیرویید نوشت که مشکلی در این زمینه دیده نشد قرص پردنیزولون نوشتند که اثری نداشت از شما در این زمینه راهنمایی می خواهم در صورت امکان هم وقت برای ویزیت می خواهم . از استان گیلان شهرستان تالش هستم .

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام یاشار جان
      ریزش مو در اندام ها عموما ناشی از مشکلات عروقی زمینه است البته اختلالات هورمونی نیز ممکن است مطرح باشد
      در گروهی از موارد بعضی از بیماری های اتوایمون می توانند این مشکل را ایجاد کنند. در این گروه معمولا اکثر درمان ها موقتی بوده و موفقیت پائینی دارند
      با کلیه سوابق دارویی و آزمایشگاهی بیا مطب تا ببینمت
      موفق
  • تصویر کاربر
    nazdar
    شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    hodud 4sal ast k rizesh moham kheili ziade be pezeshkaie zyadi moraje kardam ama hich tasiri nadashte rizesh moham hamchenan edame dare .ama nesbat be rizeshe ziadi k dashtam moham kheili kam posh nashode .az shoma khahesh mikonam mano rahnamae konid k az ch raveshi baraie darman estefade konam

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام نازدار جان
      ریزش مو در دختران علل متعددی دارد و مهمترین اقدام درمانی شناسایی عامل زمینه ساز است. در غیر اینصورت اکثر درمان های موفقیت کمی خواهد داشت.
      پیشنهاد می کنم برای بررسی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی یا اگر تهران هستی با کلیه سوابق دارویی و آزمایشگاهی بیا مطب تا ببینمت
      موفق
  • تصویر کاربر
    شقایق
    شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    سلام اقای دکتر.من16سالمه وتقریبا5ساله ریزش مو گرفتم وخیلی داره از حجم موهام کم میشه یه مدت زینک پلاس مصرف میکردم ولی تاقطع کردم دوباره میریزه ولی فقط موقع شونه زدن میریزه راهنماییم کنین لطفا

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام شقایق جان
      ریزش مو در دختران علل متعددی دارد و مهمترین اقدام درمانی شناسایی عامل زمینه ساز است. در غیر اینصورت اکثر درمان های موفقیت کمی خواهد داشت.
      پیشنهاد می کنم برای بررسی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی یا اگر تهران هستی با کلیه سوابق دارویی و آزمایشگاهی بیا مطب تا ببینمت
      موفق
  • تصویر کاربر
    صفری
    شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    با سلام و احترام
    اخیرا در تلوزیون ایران صابونی به نام اسید کوجیک برای از بین بردن جای جوش و لک تبلیع میشه. نظرتون در مورد این محصول و عوارض اون چیه؟ متشکرم

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام جانم
      راستش من این تبلیغ را ندیدم و از طرف شرکت های معتبر یا وزارت بهداشت نیز هنوز نیز این صابون مطرح نشده است. به عنوان یک قاعده کلی باید عرض کنم کلیه محصولاتی که مجوز وزارت بهداشت را دارند و در داروخانه های توزیع می شوند مورد تائید است.
      موفق
  • تصویر کاربر
    مهسا
    شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    با عرض سلام و خسته نباشید...
    من تابستون خیلی کوهنوردی میکردم و به خاطره نورافتاب و اینکه استین مانتوام کوتاه بود پوست دستم تا ارنج سوخته و سیاه شده و کاملا مشخصه که تغییر رنگ داده... چیکار کنم که دوباره خوب بشه و این تیرگی از بین بره؟ و اینکه چیکار کنم که این اتفاق دوباره واسم نیفته؟
    ممنونم از سایت بسیار خوبتون

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام مهسا جان
      مرسی از ابراز لطفت
      سعی کن از کرم های مرطوب کننده استفاده کنی
      بعضی از صابون ها نیز کمک کننده است.
      از صابون روشن کننده گیاهی گلسیتو استفاده کن
      البته بهتره یک معاینه دقیق بشی و در صورت لزوم سایر داروها نیز برات تجویز بشه
      موفق
  • تصویر کاربر
    سحر
    شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    با سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    من 24 ساله ومجرد هستم به علت موهای زائد به پزشک غدد مراجعه کردم که قرص اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپاند را (به دلیل لکه بینی )برام تجویز کرد ولی به علت کهیر اسپیرونولاکتون را بعد از سه ماه زیر نظر دکتر قطع کردم و سیپروترون را ادامه می دهم که 6 بسته است الان که شروع به مصرف بسته پنجم کردم به شدت ریزش موی سر پیدا کردم می خواستم از شما بپرسم ریزش موی سر من بدلیل مصرف این قرص هستو باید چیکار کنم.
    با تشکر فراوان

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      شنبه ۳ آبان ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام سحر جان
      گرچه بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد اما معمولا ریزش مو ناشی از مصرف دارویی که اشاره می کنی نیست بلکه عموما ناشی از اختلال هورمونی زمینه ای است
      در این مورد با پزشک معالجت بیشتر مشورت کن جای نگرانی نیست
      موفق
  • تصویر کاربر
    شادی
    چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    سلام وقت به خیر
    پدر من سالهاست که دچار عارضه کلوئید روی سینه و پشتشون هستند و تعدادشون هم زیاد می باشد. این اواخر مشکلی که خیلی اذیتشون می کنه اینه که کلوئیدهاشون چرک می کنه و ازشون چرک و خونابه میاد توام با درد و خارش شدید. چندتا از همکاراتون ما رو به کلی نا امید کردن از درمان این ضایعه.
    اگر ممکنه می خواستم بدونم آیا برای درمان لااقل این چرک کردنها و درد و خارش درمانی هست یا خیر. چون پدرم خیلی اذیت می شن.
    با تشکر از شما

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام شادی جان
      درمان کلوئید بسیار دشورا است و نیازمند صبر و پیگیری طولانی مدت است
      اما چرکی شدن کلوئیدها یک پدیده غیر طبیعی است و نیاز به بررسی دقیقتر و درمان سریع دارد.
      گاهی مواقع ممکن است روی ضایعات کلوئید مزمن یک نئوپلاسم اضافه شود که باید هرچه سریعتر نمونه برداری و احتمالا بستری در بیمارستان و جراحی انجام گردد
      اگر پدر محترم تهران هستند با کلیه سوابق دارویی و آزمایشگاهی بیارشون مطب تا معاینه شوند
      موفق
  • تصویر کاربر
    پیمان
    چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    سلام دکتر ببخشید که انقدر مزاحمتون میشم ... شما گفتید ضد افتاب فراموش نشه ینی توی خونه هم باید ضد افتاب مصرف کنم یا اون پمادی ک دکتر بهم داده اسمش هست:ایپوزینک20% اگه میشه بگید چن وقت طول میکشه ک پاک بشن ممون و خسته نباشید

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام جانم
      نگران نباش
      در این مورد با پزشک معالجت بیشتر مشورت کن
      موفق
  • تصویر کاربر
    فرهاد
    سه شنبه ۲۹ مهر ۹۳( 5 سال پیش)

    مشاهده پرسش

    وقتی که روی مبل یا صندلی می نشینم ،بعد از مدت کوتاهی ،پشت رانهایم شروع به سوزش مىکند ومجبورم دائم جابجا شوم وقتی که بلند میشوم وراه میروم احساس سوزش ندارم مدت سه هفته است که این احساس درمن بوجود امده واین روزها تشدید شده بطوریکه بعد از کمی نشستن حتی باسن من نیز شروع به سوزش مىکند البته این سوزش ها ملایم است ولی درهرحال ازاردهنده است بطوریکه بعد از نیم ساعت نشستن بلند میشوم وشروع به راه رفتن مینمایم در موقع خواب نیز بیشتر به پهلو میخوابم تا دچار این سوزش نشوم جالب انکه هیچگونه علامتی دال بر سوختگی،قرمزی ونظایران درپشت رانهایم دیده نمیشود من ۶۶سال سن دارم و دیابت نوع دو نیز دارم ممنون میشوم اگرعلت این امررا توضیح دهید باتشکر

    1. تصویر کاربر
      دکتر عباس انتظاری
      سه شنبه ۲۹ مهر ۹۳( 5 سال پیش)

      سلام جناب طریقی عزیز
      گرچه بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی یکی از علل شایع این پدیده اختلالات اعصاب محیطی است که در اصطلاح به آن نوروپاتی دیابتی می گویند. از طرفی ممکن است به دلیل اختلالات عروقی زمینه ای خونرسانی این نواحی دچار مشکل باشد. توصیه می کنم در اولین فرصت برای کنترل دقیقتر دیابت و بررسی نوروپاتی یا واسکولوپاتی با پزشک خود مشورت کنید.
      ماساژ در آب گرم ملایم کمک کننده است همچنین ویتامین های گروه B نیز ممکن است کمک کننده باشد
      موفق
درحال دریافت اطلاعات

 

برای طرح سوال با تلگرام کلیک کنید