منو

Search
Close this search box.

درمان خال گوشتی روی آلت و خطرات کندن آن

درمان خال گوشتی روی آلت و خطرات کندن آن

فهرست مطالب

انواع خال گوشتی در ناحیه تناسلی

خال گوشتی یک لکه کوچک و تیره بر روی پوست است که معمولا بی خطر می باشد. خال هنگامی به وجود می آید که سلول های تولید کننده ملانین (رنگدانه) به جای پخش شدن در ناحیه ای وسیع به صورت یک دسته در لایه بیرونی پوست تجمع می کنند. با اینکه امکان دارد مشاهده هر گونه لکه یا خال بر روی آلت مردانه خود اندکی نامطلوب باشد، اما خال ها معمولا خوش خیم بوده و سبب بروز علائم یا مشکلات سلامتی نمی شوند.

تفاوت خال گوشتی و زگیل تناسلی

خال ها و برآمدگی های دیگری مانند گوشت اضافه نیز می توانند بر روی آلت مردانه پدیدار شوند. با اینکه اغلب این موارد خطرناک نیستند اما ممکن است افراد به دلایل زیبایی وجود آن ها را نامطلوب بدانند. از آنجایی که برخی لکه های خال مانند نیازمند درمان هستند، معاینه پزشکی این موارد همواره توصیه می شود. در هنگام برداشت خال بسته به خطرات عمل ممکن است برداشت جراحی یا درمان لیزری انتخاب شود. بسیاری از خال ها یا برآمدگی های خوش خیم نیازمند درمان نبوده و بهتر است فرد با داشتن آن ها به زندگی خود ادامه دهد.

ویدئو زیر را در مورد برخی از بیماری هایی که به شکل خال تظاهر می کنند مشاهده فرمائید 

فرق زگیل تناسلی با خال گوشتی

بیماری هایی که با خال گوشتی اشتباه می شوند!

خال های گوشتی زوائدی کوچک و برآمده بر روی سطح پوست هستند که معمولا در اطراف پلک، گردن، زیر بغل و کشاله ران یافت می شوند. این خال ها اغلب همگام با افزایش سن تشکیل می شوند. در حالی که ممکن است این خال ها ظاهری ناخوشایند داشته باشند اما معمولا خوش خیم هستند. خال های گوشتی از کلاژن (پروتئینی در پوست) و عروق خونی تشکیل شده و با استفاده از فرایندهای زیبایی مختلف از بین می روند.

علاوه بر خال ها، بیماری های پوستی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است با خال گوشتی ساده اشتباه گرفته شوند:

عکس خال گوشتی در ناحیه تناسلی

1-ملانوزیس آلت

یکی از رایج ترین انواع لکه های پوستی ملانوزیس است که معمولا نسبت به خال ها صاف تر و روشن تر می باشند. خال ها اغلب تیره و اندکی برآمده هستند. این گروه دسته های کوچکی از ملانین بوده و بسته به قرار گیری در معرض نور خورشید پدیدار یا محو می شوند. این لکه ها بی خطر بوده و وجود آن ها بر روی آلت تناسلی مردانه نیز طبیعی است.

2- پاپول مرواریدی آلت بیشتر بخوانید

پاپول مرواریدی زوائدی کوچک، گرد و به رنگ سفید یا صورتی هستند. این برآمدگی های خوش خیم به صورت یک یا دو ردیفه در اطراف سر آلت پدیدار می شوند. با اینکه این پاپول ها واگیر دار نبوده و ناشی از یک عفونت منتقل شونده جنسی نیستند اما دائمی می باشند. پاپول های مرواریدی نیازمند درمان نبوده اما در صورت داشتن ظاهر نامطلوب می توان آن ها را به وسیله درمان لیزری از بین برد. درمان لیزری می تواند با به وجود آمدن چند جای زخم خفیف همراه باشد.

درمان پاپول مرواریدی آلت تناسلی با لیزر

3- غدد تایسون

غدد تایسون انواع کوچکی از غدد سباسه هستند. این برآمدگی های سفید و گرد معمولا بر روی فرنولوم تشکیل می شوند. فرنولوم بخشی انعطاف پذیر از پوست است که پوست سر آلت (غلفه) را به آلت متصل می کند. پوست سر آلت معمولا در فرایند ختنه شدن برداشته می شود. غدد تایسون خوش خیم بوده و نیازمند درمان نیستند. برخی فرایند های زیبایی همچون درمان لیزری می توانند مفید باشند.

4- دانه های فوردایس

دانه های فوردایس

دانه های فوردایس برآمدگی هایی کوچک و به رنگ سفید یا زرد هستند که می توانند بر روی سر یا تنه آلت پدیدار شوند. این دانه ها همچنین می توانند در گونه ها، لب ها و ناحیه فرج زنان ظاهر شوند. دانه های فوردایس علاوه بر بی خطر بودن، غیر واگیر بوده و در بسیاری از افراد دیده می شوند. دانه های یاد شده نوعی از غدد سباسه هستند. غدد سباسه، غده هایی پوستی هستند که جهت روان کردن پوست ماده ای روغنی به نام سیبوم را تولید می کنند. درمان های لیزری، الکترو سرجری و دیگر فرایند ها برای درمان دانه های فوردایس استفاده می شوند. با این حال، درمان این دانه ها الزامی نیست.

انواع خال تناسلی بی خطر و بدون نیاز به درمان

5- آنژیوکراتوما

آنژیوکراتوما زائده های کوچکی هستند که توسط عروق خونی متورم شده ایجاد می شوند. این زائده های خوش خیم می توانند بر روی سر آلت، کیسه بیضه و اطراف ناحیه کشاله ران پدیدار شوند. این زائده ها را می توان با استفاده از درمان هایی همچون درمان لیزری یا کرایو ابلیشن از بین برد. کرایو ابلیشن یک فرایند درمانی است که در آن بافت های ناخواسته به وسیله سرمای شدید از بین می روند.

6- لنفوسل ها

سیستم لنفاوی بخشی از سیستم های ایمنی و گردش خون در بدن است. این سیستم به ساخت و انتقال گلبول های سفید خون به نواحی مقابله با عفونت کمک می کند. علاوه بر این موارد، سیستم لنفاوی حاوی موادی تصفیه شده از خون همچون پلاسما می باشد. مایعی که در این سیستم جریان دارد، لنف نامیده می شود. لنفوسل تجمع کوچکی از مایع لنف است که در هنگام انسداد سیستم لنفاوی تشکیل می شود. این انسداد سبب انتشار لنف به بافت های مجاور می شود.

لنفوسل ها به صورت برآمدگی های کوچکی در زیر سطح پوست نمایان می شوند. با اینکه این موارد بی خطر هستند اما در نگاه اول می توانند مشکل ساز به نظر برسند. لنفوسل ها معمولا پس از چند روز به صورت خود به خودی رفع می شوند. در صورت ماندگاری این موارد باید به پزشک مراجعه شود. برخی دارو ها یا پماد های موضعی نیز می توانند در رفع لنفوسل ها مفید باشند.

نوعی خال تناسلی خطرناک که نیاز به درمان دارد

7- زگیل تناسلی  بیشتر بخوانید

زگیل تناسلی و گوشت اضافه روی آلت، یک بیماری ویروسی منتقله از طریق جنسی است که هر دو جنس را مبتلا می کند. این بیماری ضایعات پوستی به شکل بر آمدگی های تو پر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش می باشند.

تفاوت زگیل تناسلی با خال گوشتی

عوارض کندن زگیل تناسلی ( ایا کندن زگیل خطرناک است )

بسیاری از بیماران مبتلا به زگیل تناسلی در نگاه اول تصور می کنند که این ضایعه یک خال گوشتی معمولی است و با توجه به شرمی که دارند خود با اقداماتی نظیر تیغ ریش تراشی یا نخ اقدام به برداشتن ضایعه در منزل می کنند که متاسفانه این اقدام، خود آغازگر مشکلات متعدد بعدی خواهد بود

کندن خال گوشتی روی آلت (زگیل تناسلی) با تیغ بسیار خطرناک است

یکی از مشکلات جدی که اکثر افراد با این اقدامات با آن مواجه می شوند تکثر تعداد خال گوشتی روی آلت یا گوشت اضافه در ناحیه تناسلی است. در این افراد عموما به دنبال تراشیدن موهای زائد این ناحیه دچار تکثیر ضایعات زگیل دستگاه تناسلی می شوند.

اکثر افراد اشاره می کنند که در ابتدا فقط یک خال گوشتی روی آلت بود و فکر می کردیم که چیز مهمی نیست و با تیغ روی آنرا تراشیدیم و مقدار زیادی هم خونریزی داشت. طی 2هفته تا سه ماه بعد ناگهان تعداد ضایعات زگیل دستگاه تناسلی زیاد شد.

ما 47 عکس مختلف از انواع زگیل تناسلی را برای شما گردآوری کرده ایم تا شکل زگیل را از نزدیک ببینید. برای مشاهده عکس های زگیل بر روی زگیل تناسلی مردان کلیک کنید.

خال گوشتی روی آلت یا گوشت اضافه در ناحیه تناسلی ( زگیل دستگاه تناسلی ) نیاز به درمان و پیگیری های متعددی دارد. در گروهی از این بیماران خطر سرطان آلت تناسلی بسیار بالا خواهد بود. برای پیشگیری از سرطان در دهانه رحم در شریک جنسی فرد ممکن است نیاز به بررسی های پاپ اسمیر سالانه یا واکسیانسیون باشد.

بسیاری از افراد با اقدامات غیر پزشکی اقدام به دستکاری خال های صورت و بدن می کنند. برخی از این اقدامات که از قدیم نیز استفاده می شده است بستن نخ دور خال گوشتی یا سوزاندن، استفاده از برخی ترکیبات گیاهی نظیر سیر بوده است. بعضی از افراد نیز خود با استفاده از تیغ ریش تراش سعی در کندن خال در صورت و بدن خود می کنند.

درمان خال گوشتی در ناحیه تناسلی

اگر گوشت اضافه در ناحیه ی آلت تناسلی، زگیل تناسلی باشد:

معمولاً درمان گوشت اضافه در ناحیه تناسلی بسیار دشوار است. ابتدا باید جای تمامی موارد خال گوشتی روی آلت یا گوشت اضافه در ناحیه تناسلی مشخص شود. این امر مستلزم معاینه ناحیه تناسلی است. ممکن است درمان زگیل تناسلی زنان و مردان به صورت مرتب و مکرر در مطب و گاهی با داروی موضعی جهت استعمال هفتگی در منزل تجویز می‏گردد. در فیلم زیر درمان گوشت اضافه در ناحیه تناسلی به کمک لیزر نشان داده شده است:

روش درمان خال گوشتی روی آلت یا گوشت اضافه در ناحیه تناسلی توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود. بسته به نظر پزشک ممکن است از داروهای موضعی مثل پودوفیلین یا سایر روشها مانند لیزر، نیتروژن مایع و فتودینامیک تراپی با آمینولولونیک اسید ‌باشد.

لیزر برای تمامی ضایعات زگیل تناسلی قابل استفاده است. حتی ضایعات بسیار بزرگ نیز با لیزر قابل درمان هستند. میزان درد و خونریزی بعد از لیزر بسیار پائین است و میزان عود ضایعه نیز بسیار کم است.

دکتر عباس انتظاری دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

دسته بندی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

دکتر عباس انتظاری

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و کد رهگیری دریافت فرمائید.  سوالات طی 5 تا 10 روز آینده پاسخ داده خواهند شد

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ دکتر را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 6 روز پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید من چند وقته زیر کلاهک آلتم یه جوش خیلی ریز زده و تعدادشم زیاد نشده،دقیقا کنار رد بخیه
    می‌تونه زگیل بلشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 6 روز پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر هانیه پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 5 مشاهده پرسش
    سلام عرض ادب
    دو سه روزه که متوجه دو تا زائده گوشتی دو میلی متری در ناحیه تناسلی خودم، بالای دهانه رحم و روی لبه‌ها شدم. (کنار هم نیستند). رنگشون قرمزه، چرک نداره و وقتی فشارش میدم درد میگیره. یکم احساس خارش هم داره ولی خیلی کم و معمولا شب‌ها متوجه خارشش میشم.
    موقع ادرار هم سوزش احساس میکنم ولی اونم خیلی کمه. ترشحاتم فرقی نکرده نه ازنظر رنگ و نه بو
    حدود سه هفته پیش با همسرم اولینبار سکس کامل داشتم و توی این مدت سه بار رابطه داشتیم که هربار برای من همراه با خونریزی درد بوده. درد در سومین رابطه‌ خیلی کمتر بود ولی خونریزی در سومین رابطه بیشتر بود.
    میشه لطفا راهنماییم کنید که این زائده ها چیند؟ ممکنه زگیل تناسلی باشه؟ با توجه به اینکه من و همسرم قبلا هیچ پارتنر دیگه‌ای نداشتیم
    در ضمن همسرم هیچ علائمی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری پنجشنبه ۱۷ اسفند ۲( 1 هفته پیش)

      سلام جانم

      در ادامه سوال عکس از ضایعه ارسال گردد ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من جدیدا یه گوشت اضافه در ناحیه ختنه گاه در اومده ایا زگیل یا مال ختنه اشتباهه ؟ البته حس میکنم از بچگی وجود داشته
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر M.sh.m سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من یه دو ماهی میشه که کنار کشاله ران و مقعدم چند ضایعه سیاه رنگ در آوردم که هیچ سوزش و دردی نداره و گوشتی است میخواستم بدونم خال هست یا زگیل
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 7 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام من سالهاست که بر روی گردن و زیر بغل و گوشه چشمم خال های ریز گوشتی در می آورم که تا حالا هر وقت چنین خال هایی در آورده ام بدون مراجعه به پزشک خودم آن را با قیچی بریده و مشکلی هم برایم ایجاد نشده است ولی از حدود هفت هشت ماه پیش یک عدد خال گوشتی نسبتا بزرگ در قسمت تحتانی و سمت راست بیضه ام در آمده که درد هم ندارد ولی چون در ناحیه بیضه ام هست تا حالا جرات نکردم مثل خال های گوشتی ریز سایر قسمت های بدنم آن را با قیچی قطع کنم و به همین خاطر مزاحم شما شدم تا ازتون سوال کنم که اگر آن را قطع کنم دچار خونریزی یا مشکل دیگری نمیشوم؟ لازم به یادآوریست که به نظر اینجانب این زائده گوشتی هیچ شباهت ظاهری با زگیل نداشته و به نظرم کاملا مشابه همان خال گوشتی هایی است که سالهاست که در گردن و زیر بغل و گوشه چشمم در می آید.ضمنا عکس این زائده گوشتی بیضه ام را به پیوست ارسال کرده ام
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      اکیدا توصیه می کنم از اقدامات خودسرانه نظیر موردی که ذکر کردی پرهیز کنی

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر نوید سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    این زائده کوچک چندین ماه یا شاید سال میباشد که پایین بدنه دستگاه تناسلی و روی پوست بیضه است. آیا میتواند زگیل تناسلی باشد؟ تشکر از شما
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت اقای دکتر عباس انتظاری عزیز...
    عارضم به خدمتتون که 3هفته ای میشه بنده زیر کلاهک آلتم دانه گوشتی زده میخام بدونم چیه موردش عکس هاشو واستون ارسال کردم! ممنون از وقتی ک میزارید. 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      چنانچه درماتوفیبروما آلت مطرح باشد معمولا نیاز به درمان ندارد ولی در صورتی که از نظر ظاهری آزار دهنده باشد لیزر بهترین روش درمانی است. امکان از بین بردن این حالت با دارو وجود ندارد. بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی موفق

  • تصویر کاربر Maryam سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 12 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر همسرم یکی دو هفته ای میشه که روی الت تناسلیش یه چیزی شبیه خال گوشتی مانند در اومده اما شک داریم که گوشت اضافه است یا زگیل، میشه لطفا راهنمایی کنید. باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری سه شنبه ۸ اسفند ۲( 2 هفته پیش)

      سلام جانم

      با توجه به عکس ارسالی زگیل مطرح نیست 

      نگران نباش ولی بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

  • تصویر کاربر علوی شنبه ۵ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 6 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    خوبین شما
    خسته نباشید
    بنده آقا هستم چند سالی هستش اطراف ناحیه تناسلی دچار زگیل سر سیاه شدم که از یدونه الان شده چندتا البته خیلی کم از تیغ استفاده کردم اما این موضوع اذیتم می‌کنه میخواستم کمکم کنید
    تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۵ اسفند ۲( 3 هفته پیش)

      سلام جانم

      البته بدون معاینه نمی توان نظر دقیقی داد ولی معمولا مهمترین اقدام در اینگونه موارد تقویت سیستم ایمنی بدن است واکسن گارداسیل ممکن است کمک کننده باشد سعی کن از سیگار و الکل و استرس پرهیز کنی از مصرف غذاهای چرب پرهیز کن میوه و سبزیجات تازه مصرف کن ویدئو زیر را با دقت ببین چون به صورت خلاصه روند بیماری و درمان را توضیح دادم

      معاینات ادواری و ارزیابی های مکرر سالانه بسیار کمک کننده است بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه کنی. ممکنه نیاز به نمونه برداری باشد بهترین و سریعترین روش درمانی که کمترین میزان عود را دارد لیزر است که فیلم لیزر را هم برات گذاشتم تا ببینی موفق

  • تصویر کاربر سیفی شنبه ۵ اسفند ۲( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 8 مشاهده پرسش
    سلام اقاس دکتر من پیشدکتر رفتم صورتم جوش های چرکی میزنه وهمچنین زیر فکم وگردنم قرص سفالکسین ومترونیدازول مصرف میکنم وهمچنین چند تا کرم ایا میتونه از هورمون باشه اگر از اورمون هیت درمانش چیه واینکه نیازی هیت این صابونی رو که میگد تهیه وایتفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری شنبه ۵ اسفند ۲( 3 هفته پیش)

      سلام جانم

      علی الحساب روزانه یک بار صابون کلیندا بزن

      روزانه 2 بار ژل موضعی مترونیدازول بزن

      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود

      موفق

درحال دریافت اطلاعات

با ما در تماس باشید

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

پرسش از دکتر